Moet je het medicijn Oxycodon afbouwen?

Ik gebruik 2 x 10 mg geleidelijke afgifte sinds een week ivm een mogelijke nekhernia. Vandaag is de laatste dag. Krijg ik dan morgen ineens ontwenningsverschijnselen? Normaliter gebruik ik 3 x 50 mg tramadol, vanwege andere klachten en dat mocht ik deze week niet gebruiken. Als ik dat morgen weer start, merk ik dan niets van het feit dat ik geen oxy meer neem? grijpen deze in op dezelfde receptoren in het lichaam?

Toegevoegd na 57 seconden:
2 x 10 mg per dag dus! ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
vraag dit aan je behandelend arts, niet aan onbekenden online
Ritsuka
10 jaar geleden
Zoals op deze site al staat in categorie gezondheid:
Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.
http://www.goeievraag.nl/help/medisch

Het beste antwoord

Afbouwen doe je als er bij (plotseking) stoppen onthoudingsverschijnselen optreden. Bij deze dosering en een kortr behandelingsduur zijn er geen of nauwelijks onthoudingsverschijnselen te verwachten. Mogelijk zal de pijn deels terug koen. Als die erg is neem je paracetamol gedurende korte tijd. Indien dat onvoldoende baat geeft , ga dan terug naar je huisarts
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In dit geval zou ik dat overleggen met arts of apotheker, normaal gesproken moet je geleidelijk stoppen met Oxycodon, dus afbouwen. Maar bij tijdelijk gebruik mag je wel in 1 keer stoppen, dat zal bij jou dus het geval zijn, overleg voor de zekerheid even met je arts of apotheker.