kan tramadol met ibuprofen worden ingenomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
88K
Ritsuka
10 jaar geleden
hoeveel van beide wil je innemen?

Antwoorden (5)

Ja dat kan,zelf gebruik ik er paracetemol bij op advies van mijn h.a.
Maar iedereen is anders,ik zou toch even een belletje naar de huis arts doen
voor de zekerheid.
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Een wat gevaarlijk antwoord: ibuprofen is een heel ander middel en zou heel anders kunnen werken met tramadol. Gelukkig kan het wel:
http://pain.emedtv.com/tramadol/tramadol-and-ibuprofen.html
Er is geen significante interactie tussen geneesmiddel tramadol (Ultram) en ibuprofen. In feite combineren de twee kan gunstig zijn. Bijvoorbeeld omdat ibuprofen helpt met ontsteking, kan het nuttig zijn om tramadol te nemen voor pijn en ibuprofen voor ontstekingen in situaties zoals verwondingen.
fremar
10 jaar geleden
Ik mocht het enkel slikken met paracetamol. Misschien was dat omdat het anders heftig is voor de maag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je snel een geïrriteerd maagslijmvlies hebt zou ik ze biet samen nemen. Kan in ernstige gevallen maagslijmvlies ontsteking of zelfs maagbloeding veroorzaken maar misschien heb jij gewoon een sterke maag en er geen last van. Ik mag bv geen ibuprofen, naproxen, diclophenac, etc. Alleen paracetamol en kreeg tramadol via dagelijks infuus tijdens hernia.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ibufrofen is een bekende pijnstiller, herkenbaar aan de felroze kleur van de pillen. Ibuprofen heeft een pijnstillende maar ook een spier ontspannende werking. Het wordt ook een ontstekingsremmer genoemd en het is tevens een koorts verlagend middel. Ibuprofen wordt vaak geslikt door mensen met pijnen aan de spieren en de gewrichten. Ibuprofen is scherp voor de maag en verhoogt de kans op maagbloedingen. De tabletten moeten daarom steeds op een volle maag worden ingenomen. Ibuprofen kwam in 2005 negatief in het nieuws omdat een studie zou hebben aangetoond dat mensen die Ibuprofen langdurig gebruiken, meer kans op een hartinfarct zouden hebben. Latere studies konden dit verband niet overtuigend vaststellen. Weer andere onderzoeken toonden aan dat de kans op hartfalen wel degelijk toeneemt, en ook dat gebruik van Ibuprofen in lage dosering, de ziekte van Alzheimer zou kunnen voorkomen. Ibuprofen vermindert de werking van sommige andere medicijnen, zoals bijvoorbeeld vochtafdrijvende medicatie. Mensen met hart en vaat ziekten, hoge bloeddruk en vocht vasthouden, moeten ook altijd overleggen met hun arts of ze Ibuprofen mogen gebruiken. (Het is altijd af te raden om medicijnen te gebruiken zonder overleg met uw arts.) Ook zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat er aanwijzingen zijn dat Ibuprofen, net als alle NSAID’s, de ziekte van Parkinson helpt voorkomen. Ibuprofen kan ook allergische reacties veroorzaken en ook kan benauwdheid optreden. U moet dan altijd stoppen met gebruik en overleggen met een arts. Stop altijd met Ibuprofen als u last heeft van kortademigheid, en ook bij maagklachten. erectiononline.pillathand.com