Hoe werken de bestanddelen in Sperti (levertraan en levende gist) tegen aambeien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat heeft het CFH zich ook afgevraagd: "De Commissie Farmaceutische Hulp (CFH) beoordeelt geneesmiddelen met een tweeledig doel. Enerzijds is dat het geven van een duidelijke plaatsbepaling van elk geneesmiddel ten opzichte van andere geneesmiddelen - voor dezelfde indicatie - in de vorm van een CFH-advies gericht op de voorschrijver. Anderzijds is dat het adviseren over de vergoeding, in het kader van opname in het geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS), opname van dure, intramurale (wees)geneesmiddelen in de NZa-beleidsregels en bij bepaalde apotheekbereidingen."

Ze zijn tot de volgende conclusie gekomen: Er zijn onvoldoende gegevens waaruit zou blijken dat biergistextract en haaienlevertraan een gunstig effect hebben ter verlichting van symptomen als jeuk, pijn of zwelling bij hemorroïden. Gebruik van een preparaat als Sperti Preparation H wordt dan ook afgeraden.

Het antwoord op jouw vraag is dus: Niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, gewone vaseline helpt in ieder geval ook niet. Zinkzalf ook niet.