Ben je als je allergisch bent voor amoxiciline ook alergisch voor alle peniciline?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Nee dat hoeft niet,het kan zelfs zo zijn dat je over een tijd wel ineens tegen Amoxicilline kan en dit geldt eigenlijk voor alle penicilline.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook nadat ik er helemaal uitslag van gehad heb, geen lucht meer kreeg en daardoor ben flauwgevallen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zijn wel hele erge symptomen,ik dacht alleen aan jeuk/uitslag.
Als je allergisch bent voor amoxicilline ben je dat meestal ook voor penicilline omdat dit 2 stoffen zijn die uit dezelfde groep antibiotica (namelijk de penicillines) komen en daardoor erg op elkaar lijken. Verwissel dus niet het woord penicilline met antibiotica. Er zijn nl. meer soorten antibiotica dan penicilline. Afhankelijk van de ziekte kan penicilline dan vervangen worden door iets anders dat geen allergische reactie zal veroorzaken, bv. erytromycine. (Erytromycine is ook een antibioticum en behoort tot de groep van de zogenaamde macroliden).