wat is verstandiger, voor of na rijexame een medische rijtest doen? zie beschriving voor meer info

ik heb adhd en wil daarvoor een medicijn gaa slikken die de rijvaardogheid beinvloed, maar over een maand wil ik rij examen doen. nu weet ik dat als ik dit medicijn wil gaan slikken ik een medische rijtest moet doen. maar kan ik die beter voor of na mijn rijexamen doen? want al is het goedkoper om het erna te doen dan wacht ik nog even met slikken van de medicatie. en is er verschil in kans op slagen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer je medicijnen slikt die de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden mag je in principe niet autorijden en ook geen examen doen. Op je medische verklaring moet je invullen en ondertekenen dat je geen medicijnen gebruikt die de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden.
Wanneer jij dus verklaard dat je slikt moet je een onderzoek ondergaan.
Het grootste probleem van die medicijnen is dat ze vaak pas na een aantal weken werken en je lichaam eerst eraan moet wennen. Dit bekent ook dat je in de beginperiode veel last kan krijgen van de bijwerkingen die geleidelijk afnemen. Voordat je dat traject hebt doorlopen ben je maanden bezig. Doe eerst je examen en overleg later met je arts wat het slimste is. Het kan zijn dat je een tijdje niet kan autorijden, maar je rijbewijs heb je in ieder geval al gehaald. Ook aangezien je rekening moet houden met de geldigheid van je theoriecertificaat van 1,5 jaar.
.