Wat kan ik gebruiken of doen om rustig en ontspannen te worden?

Ik ga al een tijdje door een negatieve periode. Het is me allemaal te veel en ik merk dat ik m'n hoofd niet leeg kan krijgen. Er heerst alleen naar spanning en chaos.
Ik kan de oorzaak (nog) niet oplossen.
Ik heb een tijdje wat pillen (van de hema) geprobeerd, namelijk Magnesium en Valeriaan pillen. Die zouden toch moeten zorgen voor rust en ontspanning?
Ik merk er weinig van. Ik merk dat niks helpt. Eerst hielp tekenen me maar ook dat helpt me tegenwoordig niet meer.
Er over praten helpt ook niet. Ik zit gewoon even in een negatief spiraal.

Zijn er huis-tuin en keuken middelen om je tijdelijk helpen ontspannen? Of nog andere middelen die ik zonder recept kan halen?

Rescue spray heb ik ook al geprobeerd maar na verloop van tijd hielp dat ook niet meer.

Het is echt super vermoeiend en ik hoop echt dat jullie misschien wat weten.
Ik ga liever niet naar de dokter.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (5)

Je zou aan ademhalingsoefeningen kunnen doen, dus bijv. op bed liggen, en eigenlijk alleen maar luisteren naar je ademhaling en je hierop concentreren, waardoor je weer "één word met jezelf". Het is eigenlijk een vorm van meditatie.

Voor de rest zou je kunnen denken aan aromatherapie in je huis, dus bijvoorbeeld met een etherische olie zoals lavendel, of kaneel o.i.d. een ontspannen geur in je huis verspreiden; in elk geval en geur die jij associeert met ontspanning.

En tenslotte zou je eens een massage kunnen boeken bij een masseur (of wellicht een goede bekende van je) en gewoon enkel alleen een ontspannende massage nemen waarbij je eigenlijk je eigen lichaamsgrenzen weer leert kennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een heel goed middel om heel diep te ontspannen is de cd the high performance mind van Anna Wise, en dan vooral track 2 Deep Relaxation (21 minuten). Dat werkt met binaural beats en moet met koptelefoon op beluisterd worden. (Met binaural beats verander je tijdelijk je hersengolven)

Een nog betere is een 30 minuten healing meditation van Asara Lovejoy. Die werkt ook met binaural beats en moet je in bed beluisteren. Na die meditatie is het alsof je 2 uur extra geslapen hebt.

Ik kan ze naar je mailen als je wilt. Dan kun je ze zelf op cd branden en kost het je verder niks. stuur maar een pb dan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo gragsmaaier...ik heb wel erg veel interesse in die cd's! dus zou je ze mijn kunnen mailen? Ik heb alleen geen idee hoe ik je een pb kan sturen....
grasmaaier
11 jaar geleden
ja hoor, die kan ik wel mailen. Een pb sturen is heel simpel. Klik op Berichten, en dan kun je kiezen voor Nieuw Bericht aan grasmaaier.
Als je dan een mailadres geeft kan ik het doorsturen met Wetransfer.
Misschien dat Melatonine helpt. Is gewoon bij de drogist te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Is alleen maar als hulpmiddel voor slapen, niet tegen stress
Melatonine en yoga, wel kijken welke soort yoga het beste is voor jou waar je je het prettigste bij voelt en wat het beste werkt op dit moment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien helpt een cursus mindfullnes je. Heeft mij ook geholpen. Ook niet schromen om naar je huisarts te gaan hoor. Met een verwijzing krijg je de mindfullnes vaak zelfs vergoed.

Sterkte!