Hoe kan het dat ik moe word van Ritalin?

Ik slik sinds kort Ritalin. Eerst 2x daags 10 mg, nu sinds drie dagen 2x daags 10 mg en nog 1 keer 5 mg.
Vooral sinds de ophoging ben ik moeier dan anders. Sowieso ben ik al gauw moe dus ik vind het lastig om te bepalen of dit nu perse door de Ritalin komt. Maar het is wel opvallend, want een half uur na inname van mijn tweede tablet werd ik ineens heel duf en moe.
Terwijl het juist een beetje energie zou moeten geven. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritalin geeft geen energy. Zou wat zijn, bij hyperactiviteit ook nog een energy-pil geven.
Ritalin activeert de rem op je gedrag. Als je adhd hebt ben je wat ongeremd, dus daar helpt het juist om rustig te worden.
Bij mensen die geen adhd hebben werkt het middel wel als speed.

Antwoorden (3)

Je hebt het met de goeie te maken ik heb zelf ook rytalin. Die pillen maken jezelf rustiger dus inderdaad ze maken je slaperig. Maar pas op! Heel belangrijke vraag waar ik absoluut antwoordt op nodig heb. Wat van 2e pil is het? Die je inneemt€
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ritalin om half 3 omdat ik dan meestAl hoofdpijn kreeg! Maar ik ging er juist minder van slapen en minder van eten! Me ouders vonden me een heel ander kind met ritalin!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik las in de bijsluiter van Ritalin bij de bijwerkingen (er zijn er meer, zie onderstaande bron):
"Vaak (komt voor bij minder dan 1 op de 10 personen)
 - je ongewoon slaperig of suf voelen
Als deze bijwerkingen ernstig worden, vertel dit dan aan je arts of apotheker."
http://www.novartis.nl/pdf/bijsluiters/Ritalin.pdf
Misschien is het dus raadzaam even te overleggen met de arts, die je dit middel heeft gegeven of de apotheker.