Ik heb keelpijn, kan ik daarvoor beter Strepsils of Strepfen voor gebruiken"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
60.4K

Het beste antwoord

Beide middelen die jij noemt, verzachten de keel en doen verder niet zoveel, je kunt beter kiezen voor Trachitol, dat heeft naast de verzachtende werking, ook een pijnstillende werking, is te krijgen bij drogist en apotheek.

Toegevoegd na 22 minuten:
Kiezen tussen Strepsils en Strepfen, Strepfen is niet zonder gevaren te gebruiken, mag bij veel medische klachten niet gebruikt worden, Strepsils is wat dat betreft veiliger, dus als je de keus hebt tussen die 2 dan is Strepsils een beter idee.

kassa.vara.nl/actueel/dossiers/artikel/dossier/4789918/?tx...955
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad, het zijn niet meer dan snoepjes. Bij mij verhelpen ze in geen enkel opzicht keelpijn. Kan je net zo goed antaflu's kopen, dat scheelt in de aanschaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pardon ... Lees je wel eens bijsluiters ? Strepfen is een ontstekingsremmend geneesmiddel en GEEN snoepje ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaar ook mijn aanvulling op mijn antwoord, Strepfen heeft in ieder geval geen pijnstillende werking, maar mag alleen gebruikt worden door mensen die 100% gezond zijn en dat altijd geweest zijn, eigenlijk te gek voor woorden dat dit in de vrije verkoop zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb strepfen gekregen, verder zit ik me vol te vreten/kauwen met drop:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees voor gebruik dan wel goed de bijsluiter, dit mag niet door iedereen gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Crea + Duidelijk antwoord met goede bron.

Andere antwoorden (2)

Geen van deze werken. Beter is mucoangin. Dat verdoofd waardoor je minder gaat schrapen. Verder veel wingums eten. En als je mag... Whiskey drinken. Ben je binnen 2 dagen ervan af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf ben ik een notoire keelpijn lijder. Bij mij werken de strepsils e.d. niet. Wat bij mij werkt is Tonsiotreen zuigtabletten van VSM. De eerste paar tabletten (in het begin 1 per uur bij acute klachten) zorgen er voor dat de pijn erger wordt, maar na een halve dag begint de pijn af te zakken.