Ik heb last van aambeien en daarvoor ben ik naar de dokter geweest. Dokter zag deze niet en dacht aan scheurtjes. Nu verkeerde medicijnen. gebruiken?

Ik zie en voel ze duidelijk, maar als ik zo ga liggen hoe ik bij de dokter lag en via een spiegel kijk zie ik ze zelf ook niet.. Dit heb ik wel aan gegeven maar dokter is daar niet echt op in gegaan. Nu heb ik tegen de pijn lidocaine (zalf) gekregen. In de bijsluiter staat dat je deze niet moet gebruiken bij aambeien die steeds bloeden. Dan moet er overlegt worden met de arts (de aambeien bloeden telkens wanneer ik naar de wc ben geweest). Nu is het weekend en aangezien het toch pijn doet wil ik het wel gebruiken, maar vraag me af of dit verstandig is..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
40.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WAAR voel je ze, voel eens met je vinger als het het meeste pijn doet. Zit het aan de buitenkant, rond de anus of echt van binnen. Scheurtjes doen ook echt enorm veel pijn hoor en juist die gaan ook bloeden als je naar de wc gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zitten toch echt 2 van die knobbeltjes aan de buitenkant. Deze doen dan nauwelijks pijn. Maar er zit ook iets nét er binnen wat echt heel pijn doet. Dit lijkt ook wel een klein beetje op een aambei, maar kan ook een wondje zijn wat aan het genezen is.. Maar dan heb ik nog steeds die knobbeltjes.. Helaas kan ik heel slecht zien wat er nou bloed. (er zit wel helder bloed op het wc-papier).

Antwoorden (5)

Wanneer het bloedt mag je de zalf niet gebruiken, alleen wanneer ze droog zijn maar wel pijn doen of jeuken. Ik raad aan paracetamol te gebruiken en maandag te melden bij het spreekuur voor overleg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gebruik de zalf niet, wel kun je om de wond heen calendula emulsie smeren, die heelt redelijk snel wondjes en verzacht geirriteerde huid. Ook dit mag niet IN de wonde!!! Drink veel water zodat je ontlasting zacht blijft en dat wat "smeuiÍger naar buiten komt. Maak je anus terwijl je die ontspant, na het drukken, schoon met liefst zwitzal doekjes, zodat achtergebleven ontlasting tussen de plooitjes van je aambeien niet verder kan gaan irriteren, of zet na elke gang naar de wc even de douchestraal met massagestraal op je anus om het goed schoon te spoelen. Praat na het weekend nog even met je huisarts... Er zijn goede middelen in het ziekenhuis om bijv je aambeien weg te laseren. Akls je je gedrag met eten drinken en persen op de wc echter niet aanpast, zullen ze terug blijven komen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het doet al pijn als ik gewoon zit of loop en soms ook als ik gewoon lig. Toch bedankt voor je advies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
water drinken draagt niet of nauwelijks bij aan zachte ontlasting. Het vocht wordt via je urine afgevoerd.
Vezelrijk voedsel helpt veel beter.
Voldoende vocht is natuurlijk wel heel belangrijk.
Aantal tips:

Last van aambeien? Los enkele tabletjes superol op in een halve liter water en een paar maal per dag met een watje deppen. Helpt echt.

Neem elke dag een tabletje rutine in. (te halen bij De Tuinen of reformzaak). Na enkele dagen ben je van je aambeien af!

Maal "wilde" kastanjes zeer fijn en neem dagelijks een goede mespunt met wat drank in. U zult zien na een tijdje heb je er geen last meer van.

Haal bij de drogist Hamameliszalf van Vogel, flink smeren en met één dag zijn de klachten een heel stuk minder, na een paar dagen ben je er helemaal vanaf.

Smeer regelmatig een klein beetje tandpasta op de aambeien. Mijn ervaring: verdwijnen als sneeuw voor de zon. Al minstens 10jaar geen last meer.

Een paracetamol fijn maken met een drupje water, een papje van maken, niet teveel water, echt maar een drupje en dat er 2x per dag opsmeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Superol bestaat niet meer.....
Laat je doorverwijzen voor een endoscopie! Laatst verhaal gehoord dat dokter niks zag, bij endoscopie wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n duur onderzoek voor aambeien???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker! Dan worden ze namelijk meteen verwijderd (dmv elastiekjes)! En duur? Er wordt allernaast met een kijkbuisje het laatste deel van darm ingegaan. Ik bedoelde geen coloscopie hè!;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat deze dokter goed naar de klachten en symptomen heeft geluisterd en daardoor aan scheurtjes heeft gedacht. Een doorverwijzing te gaan eisen vind ik dan geen goed antwoord.
Waarschijnlijk heeft u een inwendige aambei of een scheurtje in het tere weefsel rond de anus. Aambeien kunnen inderdaad soms flink gaan bloeden, en ook erg pijnlijk zijn. Tijdens de ontlasting komt er extra druk op het endeldarmgebied, waardoor de aambei meer kan gaan bloeden. Als het bloed van een aambei is, dan heeft het een felrode kleur en zit het op de ontlasting en er niet doorheen. Een idee is om een natuurlijk zelfzorgproduct te proberen. Hemoclin is gemaakt op basis van aloë gel en is veilig te gebruiken bij bloedende aambeien. Het verzorgt de geïrriteerde, ontstoken huid in het anusgebied, vergemakkelijkt de stoelgang (glijmiddel) en remt de bacteriële ontstekingen die makkelijk bij aambeien kunnen ontstaan. Eet verder zoveel mogelijk verse producten, volop fruit en groente, vette vis, af en toe een stukje vlees en volle granen en drink veel water. Hierdoor zal de stoelgang soepeler waardoor een van de belangrijkste oorzaken van aambeien in ieder geval wordt voorkomen.
Neem regelmatig een warm bad dat zorgt ervoor dat de anus zich kan ontspannen. Ook als er klachten zijn als branderigheid,pijn, jeuk en eczeem rond de anus is een zitbad een goed middel ter bestrijding van de klachten (hygiene).