Wat gebeurd er als je diabetes tabletten hebt gebruikt ooit?

Hallo, heel stomme vraag. Maar ik wil het weten.

Toen ik 16 was, ik had zeer slechte psygologie en ik wou doodgaan. Dus ik heb metformine gebruikt, toen wist ik niet wat voor een medicijn het was. Ze waren medicijnen van mijn oma. Ik werd misselijk voor dat ik in het ziekenhuis was. Alles was uit, dus met een lege maag was ik daar en ze hebben mijn bloed gecontroleerd. Daarna ben ik naar het huis gegaan.
Ik weet het is heel stom wat ik deed maar wat ik allemaal meegemaakt heb was echt heel zwaar. Ik wil ze niet vertellen, mijn vraag is anders dan dit.
Toen had ik volgens mij 23 of zo ingenomen, het heeft 3-4 uur geduurd voordat ik naar het ziekenhuis ging. Ik ben nu 23, krijg ik later last van wat ik toen deed of gebeurd er niets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Niks. Metformine werkt in de darm, en stimuleert de werking van de door jezelf aangemaakte insuline. Het wordt gebruikt voor type-II diabetespatienten die zelf nog wel insuline aanmaken, maar waarbij die niet zo goed meer werkt. Gevaarlijk lage suikerwaarden krijg je er niet van, zelfs niet als je er heel weinig bij eet en veel beweegt.

Na ettelijke uren is het weer uit je darmen verdwenen. En dat komt ooit meer terug, je houdt er niets aan over, er is niets beschadigt en je zult er nooit meer last van hebben.

Metformine is niet echt het type medicijn waar je zelfmoord mee kunt plegen ; daar zijn pijnstillers en slaapmiddelen geschikter voor. Dit kan echt helemaal gene kwaad, nog minder zelfs dan heel veel "de" pillen slikken (waar een klein kind bijvoorbeeld van kan menstrueren of vocht uit de borst verliezen) en als het eenmaal weg is, is het weg. Geen zorgen dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
De belangrijkste bijwerking waar je op het moment van innemen last van gehad kunt hebben, is inderdaad misselijkheid, en eventueel een paar dagen flinke diarree, maar aangezien je maag is leeggepompt, zal het zo ver niet eens zijn gekomen.