Wat zijn groeiremmers eigenlijk precies en wat zijn de bijwerkingen?

Ik ben (een vrouw en ben) 1.89. Ik ben daar niet heel gelukkig mee, maar goed. Ik heb een dochtertje van 6. Ze is al behoorlijk lang. Ik hou absoluut niet van medicatie, maar 2 mtr voor een meisje vind ik wel een overweging waard.
De groeiremmers worden verkocht als lichaamseigen hormonen, maar ik neem aan synthetisch nagebootst?
Vroeger had ik een meisje op school die het kreeg en liep een paar maanden later met een baard!
En op internet hoor ik over onvruchtbaar worden als bijwerking.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dit serieus overweegt, wordt het tijd voor een gesprek met je arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat knoeien met het lichaam van je dochter, en stel je prioriteiten bij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lange vrouwen. http://tinyurl.com/6qdpcm6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee, maar je kan wel extra op voeding letten.
Melk en soja nog veel sterker beïnvloeden de hoeveelheid van bepaalde groeihormonen in het bloed. Hierdoor wordt groei bevordert, maar de puberteit komt daardoor ook eerder en dat stopt de groei weer.
Toch zou ik soja helemaal mijden en normaal melk nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke 17-jarige ventjes. http://tinyurl.com/6qdpcm6

Het beste antwoord

Ha, die Diaantje;

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met onze dochter. Al zeer jong ging ze in lengte haar twee jaar oudere broer voorbij. We zijn via de huisarts naar een kinderarts geweest waar haar groei werd gemeten en geregeld in de gaten gehouden. Bekend is dat meisjes stoppen met groeien zodra ze eenmaal beginnen met menstrueren. Aangezien zowel mijn vrouw, moeder en schoonmoeder daar destijds erg laat mee waren was de krans groot dat dat bij mijn dochter ook zo zou zijn en ze tot haar 17e of langer zou kunnen doorgroeien. De prognose liep tot ver voorbij de twee meter. Op haar 14e is in overleg besloten om groeiremmers toe te gaan dienen om zo het natuurlijke proces te stimuleren. Hoe die hromonen exact worden gemaakt kan de kinderarts je precies vertellen. Het heeft mijn dochter prima geholpen: haar groei is gestopt en we hebben nu een prachtige jonge vrouw van 1m82 in huis. Bovendien heeft ze er geen enkel nadelig gevolg aan overgehouden. Onze ervaringen zijn ronduit positief.

Serieuze bijwerkingen die je nog wel eens leest gaan vooral over onvruchtbaarheid, maar dat is met geen enke wetenschap onderzoek te onderbouwen. Soms gebeurt het dat de persoon wat vocht vasthoudt en daardoor iets zwaarder wordt; dit effect verdwijnt weer na afloop van de kuur. Kleine dingen zijn zeken als lichte misselijkheid, hoofdpijn en buiigheid; zaken die dus ook bij 'gewone'menstruatie voorkoemn. Google maar eens op 'groeiremmers' voor meer info.