Bestaan er zalven of cremes voor humaan gebruik die dezelfde ingredienten hebben als de veterinaire zalf Delvomast?

11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een specifieke toepassing in gedachten?
Rieneke1
11 jaar geleden
het is het enige smeersel waar ik baat bij heb (hidradenitis).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een rotkwaal... Behandeling met antibiotica is gebruikelijk maar dan oraal en vaak langdurig. Maar je loopt met ab wel altijd het risico op resistentie waardoor het spul op een gegeven moment niets meer doet. Je hebt ongetwijfeld al heel veel geprobeerd. Ik heb constitutioneel eczeem, ook een ontstekingsziekte. Afgelopen tijd een paar keer helemaal eronder gezeten en dat voelt best ziek. Ik ben me toch maar eens gaan verdiepen in ontstekingsremming zonder hormonen en dergelijke. Misschien ook een tip voor jou? http://www.beauty-food.info/het-ontstekingsremmende-dieet-stop-psoriasis-en-rosacea/
Rieneke1
11 jaar geleden
het is zeker een rotkwaal, heb er al zo'n 35 jaar last van, en al heel wat geprobeerd.
antibiotica, wegsnijden, fucidin, niets helpt.
bij de delvomast heb ik wel wat baat, dus blijf ik dat maar gebruiken.
met dieten ga ik niet aan de gang; ben dun en heb al genoeg moeite op gewicht te blijven.
kan wegens maagklachten lang niet alles eten, maar eet wel redelijk gezond; geen vlees, volkoren producten, en ben geen snoeper/grazer.
superbedankt voor je antwoord en reactie, en sterkte met je kwaal!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Bovenstaande is geen dieet om af te vallen, hoor. :-) Maar goed, kijk maar wat je ermee doet. Ik vind het wel interessante materie over minder zonnebloemolie en zo. Ik zou waarschijnlijk in jouw geval hetzelfde doen; gewoon gebruiken wat helpt.

Het beste antwoord

Delvomast is een suspensie die drie verschillende soorten antibiotica bevat, streptomycine, nafcilline, benzylpenicilline en ontwikkeld voor de behandeling van mastitis, uierontsteking, bij runderen. De eerste twee antibiotica worden niet tot nauwelijks (meer) voor humane doeleinden gebruikt. Benzylpenicilline soms nog wel, doorgaans per injectie.

Je vraagt specifiek naar het gebruik als zalf. In deze samenstelling is het voor humaan gebruik niet verkrijgbaar, durf ik voor 99,9% te stellen. Het is sowieso niet erg gebruikelijk om meerdere antibiotica in één middel te verwerken, laat staan drie tegelijk. Er bestaat wel antibioticazalf; fusidinezuur (Fucidin) is de bekendste. Mastitis, borstontseking, bij mensen komt vooral in de zoogperiode voor en wordt eventueel behandeld met een orale antibioticakuur, bij voorkeur flucloxacilline en bij overgevoeligheid erytromycine.