Is het mogelijk om aan medicatie zonder recept te komen?

Ik vraag mij af of het mogelijk is om in groningen of omgeving, mogelijk is om aan medicatie zonder recept te komen?
Ik ben benieuwd of iemand daar het antwoord op heeft?

Groeten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Voor medicatie op recept altijd nodig!
Heb je het nu nodig en je kunt niet zonder, neem even contact op met de huisartsenpost. Deze kunnen voorschrijven als het nodig is en dan kun je dat bij apotheek van dienst of ziekenhuis apotheek ophalen.

Zonder recept..
Op elke winkelcentrum is meestal
Een kruitvat of iets vergelijkbaars te vinden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is mogelijk alleen hangt het er vanaf wat voor soort medicatie dat je nodig hebt. Wil je bijvoorbeeld paracetamol dan kun je dit gewoon ophalen. Voor sommige dingen moet de dokter een recept voorschrijven en voor sommige niet. Het beste kunt u zich even informeren bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is zeker mogelijk. Sommige mensen "misbruiken" medicatie en er is dan ook een heuse handel in diverse medicatie. Het is op deze manier wel strafbaar, dus op een legale manier zul je toch een recept moeten hebben ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw antwoord klopt.
Kijk ook maar bij mijn reactie,ik heb er ervaring mee.
Er is idd een echte handel in.