Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoeveel Paracetamol mag je per dag? Max 6? Kan ik nu ibuprofen nemen?

In de bijsluiter staat 6 per dag, 2 om de 4 uur Nu heb ik om 6.00 uur 2 genomen, om 10 uur 2 en om 14 uur 2 paracetamol genomen Mag ik nu niet meer nemen vandaag? Ik barst van de hoofdpijn :( Kan ik nu anders Ibuprofen nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ibuprofen wordt afgeraden omdat het slecht is voor je maag. Ik vind het naar voor je maar ik raad je echt af om nog meer te nemen. Beterschap joh! (probeer rustig te liggen, weinig licht in je kamer, weinig geluid en vooral geen computer- of telefoonschermen)

Dat kan gewoon en denk zelfs dat Ibuprofen beter helpt voor je hoofdpijn.

Voor gezonde volwassenen is normaal gesproken de maximumdosering 6 tabletten (meestal 3x2) per dag, met 4 uur tussen de innamemomenten. Bij kortdurende, acute pijn kun je dat tijdelijk verhogen naar maximaal 8 tabletten (van 500 mg) oper dag. Ibuprofen kun je ook naast de paracetamol nemen, dit 'bijt' elkaar niet. Dus maximaal 8 tabletten van 500 mg paracetamol per dag, en dan nog maximaal 3 tabletten van 400 mg ibuprofen erbij. Voor ibuprofen worden op recept wel hogere doseringen voorgeschreven. Als dit niet genoeg is, kun je beter je huisarts bellen, die kan eventueel nog andere middelen voorschrijven.

Persoonlijk zou ik bij zware hoofdpijn wel paracetamol gebruiken maar als het voor de nacht niet gaat ibuprofen 400 (kan je gewoon bij drogist kopen).Neem er echter wel een maagbeschermer bij zoals Omeprazol.Dit kan je bij jou huisarts vragen met de mededeling dat je ibuprofen slikt tegen hoofdpijn.En als je dan toch bij de huisarts bent kun je gelijk vragen of er mogelijk sprake kan zijn van migraine...BETERSCHAP!

Praten met je huisarts is beter dan je volstoppen met pillen. Als paracetamol niet voldoende zijn werk doet kan je huisarts beter een juiste medicijn voor je vinden, Ibuprofen is een slecht werkende optie boven op paracetamol. beide zijn 1/2 zware pijn stiller's die overal bij een pakje boter te koop zijn. Als Paracetamol + cafeïne ook niet bij 6 tabletten per dag niet helpt zal je moeten gaan praten met je arts of je wild of niet, want dan is er heel wat meer aan de hand en dat los je niet door je vol te gooien met pillen ieder met dit probleem paracetamol achtige pijn stiller's zijn zeker geen snoepjes ook al zijn ze overal te koop.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100