Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je iets teveel eurhyrox hebt genomen?

Ik slik euthyrox vanwege een trage schildklier. Normaal slik ik 1 pil van 125 mg per dag en om de dag 1 van 25 erbij. Ik heb door een duffe kop van de griep per ongeluk 3 dagen achtereen 150 mg genomen, is dat heel erg en moet ik compenseren of vanaf nu gewoon verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is geen probleem dat je 3 dagen (eigenlijk 1 dag 25 mg teveel) die dosering hebt genomen. Ik heb dat laatst ook met de euthyrox aan de hand gehad en dat met een hele strip (foutje apotheek), toen weer de juiste dosering genomen en ik voelde na 3 dagen meteen verschil. Neem vanaf morgen maar weer gewoon de normale dosering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gedaan ... en ik heb bij de apotheek hetzelfde antwoord gehad...

Andere antwoorden (2)

Je kan je opgejaagd voelen, hyper eigenlijk. Ik zou gewoon verder gaan zoals normaal morgen. Niet minder gaan nemen.
Kom je er snel achter dat je teveel hebt ingenomen, binnen een half uur, dan snel wat eten dit vermindert het effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet zo'n vreselijke overdosering. Hieronder het lijstje mogelijke bijwerkingen bij overdosering uiit het Farmacotherapeutisch Kompas:
Te hoge doses of snel opvoeren van de dosering kunnen leiden tot symptomen van hyperthyroïdie zoals tachycardie, palpitaties, hartaritmieën, angina pectoris, hoofdpijn, spierzwakte en krampen, voorbijgaande roodheid van het gezicht, koorts, overgeven, ontregelde menstruatie, pseudo-tumor cerebri, tremor, rusteloosheid, slapeloosheid, hyperhidrosis, gewichtsverlies, diarree. In dergelijke gevallen bij kinderen en volwassenen de dagelijkse dosering verlagen of de medicatie gedurende enkele dagen stoppen en weer starten indien de genoemde effecten verdwenen zijn. Bij pasgeborenen is snelle substitutie belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding