Ik ben verslaafd aan neusdruppels HOE KOM ER VANAF

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
amigo
12 jaar geleden
Iets heel anders, WAAROM heb je altijd neusdruppels nodig?
Met een verstopte neus slapen is erg vervelend en ik ben helemaal eens met een aantal van de goede antwoorden hieronder. Maar ben je wel eens getest op allergie, huisstofmijt bijv.
Als je daar last van zou hebben HEB je gewoon een verstopte neus tenzij je vergaande maatregelen neemt in huis (en dan nog trouwens) maar dan weet je wel waar het aan ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze maar lang genoeg gebruikt, zwelt je slijmvlies op als je een tijdje stopt. Domweg doorzetten is dan het enige dat helpt.

Antwoorden (8)

Afbouwen of cold Turkey.
Van een verslaving afkomen is nooit makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door je er bewust van te worden dat jij je reukvermogen voorgoed kunt verliezen als je niet stopt met dat spul te gebruiken. Zonder reukvermogen smaakt eten nauwelijks meer, je kunt niet meer genieten van lekkere luchtjes. Het leven wordt een stuk minder aangenaam. Heb je dat er voor over? Nee toch zeker. Nu ogenblikkelijk weggooien wat je daar nog aan voorraad van hebt staan. Ga naar buiten en snuif frisse lucht op!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
c+ goed antwoord hoor!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Iets anders gaan gebruiken dat niet verslavend is.
Zo heeft pepermuntolie (reform) - druppels op likken maar ook met maximum- of zo'n stick waar je alleen maar aan kan ruiken ook de werking dat het even verlichting geeft.
Dan komt je neusslijmvlies tot rust.
Anders toch even bij de huisarts langs gaan als het echt een probleem is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik geloof dat er spoelingen zijn met zout water die niet schadelijk zijn, maar dat heb ik maar 1 keer gedaan. Dat is niet fijn. Sindsdien gebruik ik die druppels, maar je zou ook een stoombadje kunnen gebruiken waardoor je neus vrij komt. Met handdoek boven een bak heet water en dan komt je neus ook vrij als er iets in zit. Het probleem van dat spul is dat het schade kan aanrichten. Ik heb dat wel eens gekregen van de huisarts, maar ben daarna gewoon onschuldige huismiddeltjes gaan gebruiken nadat ik de bijsluiter gelezen had.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik geloof dat er spoelingen zijn met zout water die niet schadelijk zijn, maar dat heb ik maar 1 keer gedaan. Dat is niet fijn. Sindsdien gebruik ik die druppels, maar je zou ook een stoombadje kunnen gebruiken waardoor je neus vrij komt. Met handdoek boven een bak heet water en dan komt je neus ook vrij als er iets in zit. Het probleem van dat spul is dat het schade kan aanrichten. Ik heb dat wel eens gekregen van de huisarts, maar ben daarna gewoon onschuldige huismiddeltjes gaan gebruiken nadat ik de bijsluiter gelezen had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je stopt zal je neus snel droog en verstopt aanvoelen. De neusdruppels (xylometazoline) hebben waarschijnlijk je neushaartjes aangetast, dit gebeurt als je het langere tijd achter elkaar gebruikt. Koop een neusspray van zoutoplossing-die mag je zo lang en vaak gebruiken als je wilt. Je neus zal minder verstopt voelen. Heeft wel even tijd nodig! Als het na twee weken niet minder is, dan even naar de huisarts. Als je haartjes er niet meer voldoende zitten, zullen er andere maatregelen nodig zijn. Er bestaan ook neussprays bijvoorbeeld op basis v cortisonen die het onprettige gevoel weg kunnen nemen. Die mag je ook langere tijd gebruiken, maar zijn alleen op recept verkrijgbaar. Net als bij elke verslaving geldt ook hier: als je er echt af wilt komen, lukt het je vast! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag uitleg??? Hoezo geen waardevol antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een neusspray met zout water kun je ook makkelijk zelf maken, gewoon een theelepeltje keukenzout oplossen in een kopje lauw water. Dan in een oud flesje neusspray met schroefdop gieten en klaar.
probleem is waarschijnlijk dat je niet kan slapen met een dichte neus en daarom die druppels gebruikt. probleem is dat bij langdurig gebruik het zelf zorgt voor opgezwollen slijmvlies in de neus en je van die dichte neus niet meer afkomt.
wat je moet doen is direct stoppen met de druppels. voordat je gaat slapen maak je een kom met heet water. hier voeg je Loef of vaporub aan toe vervolgens ga je een kwartiertje met je hoofd onder een handoek hier boven hangen. zo is je neus open als je gaat slapen en zul je al snel merken dat je neusslijmvlies gaat slinken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Komt je het volgende bekend voor?

Ik ga nooit van huis zonder neusdruppels mee te nemen.
Slapen en neusdruppels gebruiken horen bij elkaar.
Ik zorg ervoor dat er altijd neusdruppels beschikbaar zijn (bijvoorbeeld door een reserve flesje in huis te hebben)

Zo ja, dan ben je verslaafd. Lees vooral door want verderop vind je goede methoden om er van af te komen."

Methode 1: Verdunning
Methode 2: Stoppen per neusgat
Methode 3: Cold turkeyold turkey
Methode 4: Cold turkey + corticosteroiden

Zie onderstaande bron, voor de uitleg van de methodes, en nog andere uitleg!

Veel succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je er afkomt?heel moeilijk,dat zijn velen nachten met een verstopte neus,en zo slecht als ze zeggen is het niet hoor,je hoort altijd dat je neusschot er aan gaat,maar ik heb een vriendin werkt bij kno,nou die arts heeft nog nooit iemand gezien met een kapot tussenschot.
Kijk overal waar te voorstaat is niet goed, maar af en toe een spraytje,moet kunnen toch?
Sterkte.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe een spraytje is iets anders dan een verslaving. Je tussenschot gaat er inderdaad niet van kapot, maar juist dóór die neusdruppels heb je neusdruppels nodig, je houdt het probleem daarmee zelf in stand, en dat is toch zonde?
er vanaf komen is niet makkelijk maar wel te doen. Begin met afbouwen en iedere keer steeds minder. Door de xylometazoline worden de neusvliezen met de haartjes kapot gemaakt.