Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is Aspartaam echt wel ongezond of schadelijk???

Dag beste lieve mensen

Ik begin morgenavond met een antidepressiva "Remergon" (werkzame stof: Mirtazapine) 15mg, maar ik moet maar de helft innemen.

Maar in de bijsluiter las ik dat het middel aspartaam (E951) bevat en nog een beetje van onder staat er dat er per 15mg (tablet) respectievelijk 2,6mg Fenylanine aanwezig.

Remeron SolTab orodispergeerbare tabletten bevatten aspartaam, een bron van fenylalanine. Kan schadelijk zijn voor mensen met fenylketonurie

Ik wist ondertussen al zo'n 2 jaar dat er duizenden artikels staan op het internet over Aspartaam en dat merendeels van de mensen er tegen zijn en dat het ongezond en schadelijk is; ben ik er nog steeds niet aan uit of dit degelijk wel zo is???

Kan iemand mij eens een duidelijke antwoord geven a.u.b.? Al zal het moeilijk zijn om mij daarmee te overtuigen want het zit eigenlijk in mijn hoofd gegraven (psychologisch) dat ik er tegen ben (tegen Aspartaam).

Wie helpt me a.u.b.?

Is het echt schadelijk? (En op lang termijn?) Want het zou best kunnen dat ik dit middel een jaar lang of misschien meer zal moeten gebruiken :(

Vriendelijke groeten
en veel liefs

Toegevoegd na 5 minuten:
P.S.: die Remergon (Mirtazapine) 7,5mg moet ik gebruiken omdat ik hyperventileer en een paniekstoornis heb en 's avonds niet in slaap val... Verder moet ik elke ochtend ook nog eens Sipralexa 10mg gebruiken vanaf overmorgen, wel eerste 2 dagen beginnen met een halfje...

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100