Ik heb per ongeluk 2 anticonceptie pillen geslikt, wat moet ik nu doen?

Hallo,
Ik heb gister heel erg perongeluk 2 pillen geslikt (microgynon20) dit is me echt nog nooit gebeurd! Maar is dit slecht voor m'n gezondheid? En wat moet ik nu doen? Stoppen of verder slikken? En is het nog veilig? Heel erg bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
195.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... je slikt het per ongeluk en vervolgens vraag je of je moet stoppen of verder slikken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedoeld stoppen met de strip, of doorgaan met de strip.
Zelf nadenken helpt vaak ook Krekatos..
Ritsuka
12 jaar geleden
Die dingen staan toch op dag? Zondag, maandag etc. Hoe pak je dan per ongeluk 2?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hem iets eerder ingenomen dan normaal en was dat denk ik vergeten ofzo. Ik begrijp het ook niet hoor, is mij ook nog nooit in de 3 voorheen gaande jaren gebeurd. bedankt voor jullie antwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje, als je zelf nadenkt snap je ook dat het dan niet uitkomt, als je er namelijk 2 doorslikt van twee verschillende dagen, komt het niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krekatos, waar heb je het over? Ik reageer op jouw rare opmerking/vraag.

Antwoorden (4)

Geen paniek, zo erg is het niet als dat eens gebeurt. Gewoon doorgaan met je strip, let wel even extra op de dagen want die kloppen niet meer nu. Je bent nog net zo beschermt als wanneer je 1 pil had genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Sasxxx ik heb Nelly in jouw naam maar dat plusje gegeven!
Wat u moet doen wanneer u te veel van Microgynon 20 heeft ingenomen:

Er is geen melding gemaakt van ernstige schadelijke gevolgen van het tegelijk innemen
van veel Microgynon 20-tabletten.
Als u meerdere tabletten tegelijk heeft ingenomen, dan kunt u last krijgen van
misselijkheid of overgeven. Bij jonge meisjes kan er bloedverlies uit de vagina optreden.
Mocht u ontdekken dat een kind meerdere tabletten heeft ingenomen, vraag dan uw
arts of apotheker om advies.

Wanneer u te veel van Microgynon 20 heeft gebruikt of ingenomen, neem dan
onmiddellijk contact op met uw arts of apotheker.

(Conlusie, je hoeft niet naar de dokter, aangezien je ''maar'' 2 pillen hebt gebruikt. Het zou wat anders zijn als je er 4 of 5 neemt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor. Op basis van de informatie in de bijsluiter zou ik wel adviseren om even langs de huisarts of apotheek te gaan. In dit type pil ziet niet elke dag dezelfde concentratie. Het kan zijn dat geadviseerd wordt om de pil van dinsdag vandaag (maandag) te nemen en zo de strip af te maken. Een andere optie is een dag overslaan en daarbij dus niet meer goed beschermd te zijn (vanaf nu). De apotheek of in ieder geval de huisarts kan hier het beste advies over geven. Bij dit type pil maakt het ook uit in welke week je zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit type pil is elke dag gewoon hetzelfde..of is dat alleen bij de 30 variant?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet zeker maar volgens mij maakt het niet. Want in elke pil zit dezelfde dosering. Er staat namelijk niet op de strip waar ik moet beginnen. Er staan bv 3 maandagen op en ik kan volgens mij beginnen bij welke ik maar wil? Maar wel erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben een stuk geruster :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Sasxxx in deze pil ziet niet elke dag dezelfde dosering. Dat staat in de bijsluiter. Er staat ook bij dat je een arts moet raadplegen of een apotheker. Waarom zou je dat dan niet doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NB. Waarschijnlijk geeft de apotheek of arts hetzelfde advies als PSE. Neem vanavond van een nieuwe strip degene die je vanavond zou moeten nemen en bewaar de strip als reserve. Dit is de minst schadelijke oplossing en je bent dan ook beschermd tegen zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
som, dit staat in de bijsluiter: Anticonceptiepillen die twee hormonen bevatten worden 'combinatiepillen' genoemd.
Vanwege de kleine hoeveelheid hormonen is Microgynon 20 een zogenaamde lichte
pil. Omdat de beide hormonen in alle tabletten in de strip in dezelfde hoeveelheid
gecombineerd zijn, wordt het een eenfase-combinatiepil genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses Ytje en Sasxxx, jullie hebben gelijk. Elke pil bevat dezelfde hoeveelheid. In dat geval is het makkelijk en klopt het advies van PSE nog steeds. Pak een nieuwe strip en neem de eerste pil (of een willekeurige andere) vanavond. Berg de strip op als reserve. Dan kan je morgen weer verder met de huidige strip. Een keer teveel is geen probleem, dat neem je ook als je een keer de pil vergeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke geen probleem! Nogmaals heel erg bedankt voor jullie antwoorden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, maar houdt er nog steed rekening mee dat wij geen artsen zijn. Het advies is nog steeds goed bedoeld. Bij klachten: naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem som ;)
Het heeft vlgs. mij niet zoveel gevolgen,je komt alleen een pil te kort in deze maand,is mij ook al eens in een verdwaasd moment gebeurd,ik heb toe de apotheek gebeld,hun advies, "neem een strip uit volgende strip,en bewaar die strip als reserve,voor als bv eens hebt overgegeven,en je een 2de pil moet nemen ".
Je zal hooguit wat hoofdpijn en misselijk zijn,ik heb dezelfde .
Voor de zekerheid even apotheek bellen.
succes

Toegevoegd na 33 minuten:
pil uit de volgende strip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet de zwaarste, als je misselijk of overdreven duizelig bent of helemaal geen eten meer binnen kunt houden dan ff naar de dokter maar maak je geen zorgen en haal op tijd je nieuwe voorraadje! Succes!