Is dit wel een schimmelinfectie? Zie uitleg.

Sinds maandag ben ik aan een antibioticakuur (Amoxicilline) wegens een longontsteking.

Sinds gisteren verlies ik (ook tijdens het plassen) druppels vel rood bloed, dit doet echter geen zeer. Normaal gesproken bij een doorbraakbloeding zou je toch denken aan een wat donkere kleur rood

Wel heb ik lichte jeuk aan de buitenkant, wat wel hoort bij een schimmelinfectie.

Volgens de huisarts horen die bloeddruppels er ook bij, is dit zo?

Ik heb nu namelijk nogal zware medicijnen meegekregen voor de schimmel en vraag me af of dit wel helemaal goed is.

Namelijk van die "eitjes" die je inwendig in moet brengen en na het eindigen van de antibioticakuur moet ik beginnen met het smeren van een creme.

Is dit allemaal normaal of toch nog even bellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

het vervelende van een antibiotica is dat idd veel vrouwen last krijgen van een schimmel in en om de vagina...
je zou je huisarts voor een creme en eventueel vaginale zetpillen kunnen bellen om dit probleem te verhelpen verder niet krabben ...lees maar even de link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou heel goed kunnen, want naast ondragelijke jeuk is de binnenkant van je vagina behoorlijk van slag, vertrouw je het niet, bel dan voor je eigen gerustelling even naar een diensdoende arts...beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarmee bedoelde je die eitjes...
ahaa..
en ja je kan er al mee beginnen met die eitjes en creme, hoe eerder hoe beter...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem me vooral niet kwalijk, maar ze noemen het vaginale zetpillen en geen "eitjes" ik wist niet wat je er mee bedoelde...
Het is normaal,mijn vrouw heeft dat ook altijd
bij peneciline.
Maar ben je er niet gerust op,? gewoon even
bellen neer je h.a.
Waarom zou jij je zorgen maken als met 1 belletje
gerust gesteld kan worden?
Beterschap.