is ethinylestradiol levonorgestrel goed voor puistjes ?? ik heb dezer namelijk vandaag van de huisarts voor puistjes gekregen \

en hoe lang duurt het dan voordat je dat ziet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw huisarts heeft minstens 10 jaar gestudeerd aan de universiteit, dus die weet echt wel wat goed voor jou is. Maar, elk lichaam is anders en elk lichaam reageert dus anders. Bij de één werkt deze pil perfect, bij de ander is nauwelijks verschil te zien. Een kwestie van afwachten dus.
Jaspro101
12 jaar geleden
Als het door je huisarts word voorgeschreven neem ik aan dat het werkt

Antwoorden (1)

Sommige anticonceptie middelen (de pil) worden voorgeschreven tegen acne. Dit komt omdat tijdens de puberteit je hormonen niet in balans zijn. Dit balans kan hersteld worden door het toevoegen van hormonale middelen. Toen ik jonger was gingen vriendinnen van mij ook aan de pil om hun acne te bestrijden.

Het hielp wel, maar verwacht niet dat je puistjes direct verdwijnen. Dat zullen ze nooit doen, maar ze zullen wel in aantal verlaagd worden als het goed werkt. Ik kan niet zeggen hoe lang dit duurt.

Als je huisarts je dit heeft voorgeschreven moet je daar op vertrouwen en verdere vragen aan hem of haar stellen.