wie kan mij helpen aan een goed oplossing om geen blaasontsteking te krijgen na sexueel kontakt.

Ik ga gelijk plassen na de sex, was me met zeeploze emulsie.
Het is natuurlijk niet elke keer maar wel regelmatig. Ik heb een vaste partner.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb hier zelfs 7 maanden last van gehad, ook met een vaste partner.. En nee, dit heeft echt niks met hygiëne te maken.. Waarschijnlijk verdraagt jouw lichaam het lichaam van je partner niet, en daar moet je aan wennen.. Ik werd door de huisarts doorgestuurd naar de uroloog, maar na vele (pijnlijke) onderzoeken waar niks uitkwam, ben ik met de zoveelste antibioticakuur naar huis gestuurd, waarbij ik 3 maanden lang een pil moest slikken na de sex.. En het heeft geholpen :-) Heb er nu nooit meer last van..
Maar wat je thuis inderdaad alvast preventief kunt doen is elke dag cranberry extract slikken en heel veel drinken! Liefst gewoon water...
Succes!!

Toegevoegd na 1 dag:
Oh en als je water drinkt, een paar druppels citroensap erin, wil ook wel helpen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar de minnen??

Andere antwoorden (6)

Zorgen dat je partner zich voor de daad goed gewassen heeft draagt zeker bij aan het voorkomen van een blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cranberry's eten:

Cranberry's
Cranberry's (veenbessen) staan bekend om hun invloed op een goed milieu in de blaas. Ze bevatten namelijk een opvallend bitterzuur sap dat de urine extra zuur maakt. Dit bevordert het natuurlijk afweersysteem en de inwendige reiniging van de blaas. Bacteriën houden namelijk niet van zure urine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vaak in de week was je met de zeeploze emulsie?
Dit moet je niet te vaak doen, door veelvuldig wassen kunnen de bacteriën die nodig zijn voor de balans in de vagina verdwijnen.
Het wassen is meer een keuze, als je de geur niet prettig vind.
Ik zou in elk geval het wassen met de emulsie beperken tot 1-2 keer in de week, en voor de rest alleen wat spoelen met water.

Na de seks gelijk uitplassen is al erg goed. Zorg ook dat je partner zich gewassen heeft, bij zijn geslachtsdeel, en vergeet de handen ook niet, die gebruik je ook vaak tijdens het voorspel en seks.
13 jaar geleden
Het is van belang om na de stoelgang of kleine boodschap de vagina en de bilnaad op een juiste manier te reinigen.
Dat geldt ook na het hebben van sexuele gemeenschap.
Velen denken nog dat een blaasontsteking van de koude komt, maar de oorzaak is een infectie door slechte hygiene
Cranberry,s verhogen de weerstand daartegen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou in ieder geval stoppen met het gebruik van die zeeploze emulsie, die doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed. Je kunt beter dagelijks wassen met gewoon schoon water, en de rest overlaten aan de natuurlijke bescherming van je lichaam.

Ben je al bij de huisarts geweest met deze klachten? Zo niet, dan alsnog doen.

Wat verder helpt: zorg ervoor dat je voldoende drinkt, minstens anderhalf à twee liter non-alcoholisch vocht per dag. Dat is sowieso de hoeveelheid die je lichaam nodig heeft, en omdat al dat vocht er ook weer uitkomt, spoel je zo de blaas en urineleider vaker schoon.

Let er verder op dat je voldoende vitamine C binnen krijgt. Dat zorgt voor een zuur klimaat in de blaas waar de bacteriën die blaasontsteking veroorzaken niet tegen kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichamelijke klachten worden vaak vooraf gegaan door psychische problemen. Bijvoorbeeld het niet aangaan van lastige problemen in het leven; het te weinig voor jezelf opkomen, oftewel een gevoelsstrijd, het kenmerk van blaasontsteking.

Let ook op de volgorde van penetratie: Na annale penetratie niet overgaan op vaginale penatratie. Een bacterie in het ontlastingkanaal kan ook blaasontsteking veroorzaken.