Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

's nachts zeer erge buikpijn.

Ik heb nu een aantal keer dat ik midden in de nacht last heb van enorme buikpijn. Zo erg dat ik uit bed moet en op de bank moet zitten concentreerend op mijn ademhaling tot het over gaat. Het duurt ongeveer anderhalf uur en dan is het van het ene op het andere moment voorbij, binnen een paar seconden! Voordat ik naar een huisarts ofzo ga, vroeg ik me af of iemand weet waar dit door zou kunnen komen. Ik heb het idee dat het alleen gebeurd wanneer ik voedsel heb gegeten dat uit mijn vriezer komt, is dat toeval of zou daar een connectie kunnen liggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga toch maar even naar de huisarts. Uit je verhaal denk ik nl. aan de mogelijkheid van galsteenkolieken. Dit zorgt voor hevige pijn met soms uitstraling naar de schouders en rug.

"Pijnaanval
Wanneer een galsteen deze doorstroming wel verhindert kunnen klachten ontstaan. Het lichaam zal proberen om de versperring op te heffen en de galsteen door te laten stromen. Dit doet het lichaam door de galblaas te laten samentrekken. Dit kan heftige pijn veroorzaken in de bovenbuik. Deze pijn kan 1-4 uur duren en wordt ook wel koliekpijn genoemd."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het kan zijn dat je spastische darm heb.. en ik vroeg me af of pijn rechts of links zit het kan ook zijn dat je een blinde darm ontsteking heb hiervoor moet je wel op tijd bij je huisarts voor zijn..
bel je huisarts en maak een afspraak deze kan zo voelen en testen wat je precies mankeert
heel veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er toch maar mee naar de huisarts gaan en niet via deze site.n medische vraag hoor je aan je huisarts te vragen en niet aan leken.het kan van alles zijn.ernstig of minder ernstig.sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hetzelfde en bij mij moet de galblaas eruit, heb ook steentjes. Maar klinkt precies als koliekaanval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er niets uitkomt bij de huisarts etc probeer 's avonds bij het eten drie weken geen zuivel te nemen dat kan helpen (eigen ervaring)
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding