Een spier dat vastzit in hoofd .

Kan een spier in het hoofd vastraken door een tractie in de mond ?
Of kan het hoofd inzakken ik bedoel de schedel ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Helemaal begrijpen doe ik je vraag niet maar één ding is duidelijk je schedel kan niet inzakken omdat deze op de boven kaak rust. als je het gevoel heb dat er een spier in je hoofd vast zit lijkt me dat eerder een zenuw die beklemd zit of mogelijk een verrekte spier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een spier kan een vastzittend gevoel veroorzaken door een niet goed functionerend kaakgewricht (zie antwoord bij voorgaande vraag).
2e vraag; nee, de schedel kan niet inzakken (althans, niet zomaar door bv een tractie van de schedel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je hoofd heb je geen spieren. Aan je hoofd wel, zoals je aangezichtsspieren.
Een spier in je hoofd kan dus niet vastzitten, omdat die er niet is.
Je kan wel een krampachtig gevoel hebben doordat je bijvoorbeeld je kaken steeds opelkaar klemt.
Let eens op welke spieren je aanspant en probeer die te ontspannen.
Dat zou al veel van je klachten kunnen verminderen.
Ook het optrekken van je schouders kan een akelig gevoel in je hoofd geven.