ik heb een aantal kwalen helaas en ben nu aan het uitzoeken wat het beste is, een homeopaat raadplegen of zelf iets bedenken

ik heb last van fibromyalgie, ziekte van Crohn, en ben diabeet. heb momenteel erg veel klachten van mijn gewrichten, en wordt daar behoorlijk chagrijnig van, elke beweging is pijnlijk bah.

Toegevoegd na 10 minuten:
bij de huisarts kom ik regelmatig en die zegt maar steeds t,ja je hebt ook zoveel, en vanwege de ziekte van chrohn (darmziekte) kan ik niet alle meicijnen verdragen)

Toegevoegd na 2 dagen:
ik wil iedereen die mij advies heeft gegeven bedanken daarvoor.
ik ga alle dingen bekijken, over nadenken en zal er iets uit halen waar ik wat mee kan.
nogmaals bedankt allemaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Loenie, maar ik word een beetje verdrietig van je reactie. Het hebben van een auto-immuun ziekte als bijv. Crohn, diabetes heeft niets met het negeren van emoties te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat neemt niet weg dat een emotionele toestand zeker een ongunstig effect kan hebben op ons lichaam.
Wellicht kan er gekeken worden naar de levenswens die leeft en hoe je werkelijk leeft [hart en hoofd]. Voor bijde zou een goede natuurarts een optie kunnen zijn. Ik ken een goede in N-Holland. Laat maar weten of je interesse hebt.
Wanneer je besluit dit te doen, licht dan wel je huisarts hierover in.

Het beste antwoord

Je zou eens tai chi kunnen proberen. Het helpt veel mensen met bewegings- en andere gezondheidsklachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga hier zeker naar informeren in mijn omgeving

Andere antwoorden (6)

Heeft de huisarts/apotheek ook niets?

Dan zou ik eerst een homeopaat raadplegen, misschien dat hij oefeningen met je kan doen of een medicijn heeft.

Zelf iets proberen zou ik zelf nooit doen, lijkt me gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is de reguliere weg bewandelen, dus huiarts, specialist enz. Wat zou je zelf kunnen bedenken dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten regulier kun je natuurlijk nog allerlei kanten op, waarvan de belangrijkste wel is dat je je leefstijl aan moet passen. Zo gezond mogelijk leven, je gewicht zo optimaal mogelijk houden, iets doen om stress te voorkomen, je goed aan je dieet houden en toch proberen om in beweging te blijven.

En wat je ook nog zou kunnen proberen, is of je baat hebt bij een hogere temperatuur. Ik ken mensen met soortgelijke klachten die in de tropen zijn gaan wonen.

Over homeopathie: kijk eens op lotgenotenfora wat daar de ervaringen mee zijn. Laat je niet te veel geld uit je zakken kloppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou op zoek gaan naar een nieuwe huisarts...
en een goede raad..maak eens een afspraak in een universitair ziekenhuis, daar zijn de specialisten beter op de hoogte dan een huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag bij iemand die fibromyalgie, m. crohn en diabetes heeft, ervan uitgaan dat hij/ zij niet alleen maar door de huisarts is gezien. universitaire ziekenhuizen zijn niet heilig en perifere ziekenhuizen zijn in nederland van hoog niveau. uit je andere antwoorden haal ik ontevredenheid over het zorgstelsel in nederland. maar leg jou slechte ervaring niet aan anderen op. telkens het advies geven naar een universitair ziekenhuis te gaan is geen goed advies. verdiep je eens in de verschillen tussen de ziekenhuizen, de ziektebeelden waar je op reageert en ga niet uit van je huisarts is slecht.... ga naar de universiteit!
Misschien eens een holistische arts bezoeken?
Zie voor info hier: http://users.telenet.be/alternatiefleven/holistische%20geneeskunde.htm
Als je zo'n arts wilt vinden, moet je zelf even zoeken in je regio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zou je eens naar een bewegingstherapeut kunnen of zwemmen voor gehandicapten. Dit is vaak warmer water dan gewoon en onder deskundige begeleiding. In het water wordt de pijn vaak minder en je oefent toch

Toegevoegd na 55 seconden:
Door te veel medicijnen krijgt je maag ook nog op zijn donder.