Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring ( of weet iemand met ervaring ) met een pijn clinique, i.v.m. Fibromyalgie?

Al sinds mijn 15e heb ik last van enorme pijnklachten door mijn gehele lichaam. Pas 8 jaar geleden is er Fibromyalgie geconstateerd.

Mijn pijn is inmiddels uitgegroeid van redelijk houdbaar tot ondraaglijk, dit laatste vooral tijdens de nacht.

Heb sinds 2 jaar een speciaal matras van de ziektekostenverzekeraar gekregen en even leek het erop dat dit het ei van columbus was.

Nu is de nacht een hel voor mij geworden en op de dag kan ik mijn ogen niet open houden van vermoeidheid.

Ik heb wel slaap en pijnmedicatie maar dit mag niet meer baten.

De enige optie is een pijn clinique maar ik ben bang dat ik dan een soort labratje wordt.

Wie weet hier meer van? Zeg aub niet labratje want daar is het te serieus voor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Fibromyalgie is vrij lastig, want je zit dan met de tenderpoints. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de leverancier van dat speciale matras. Wellicht hebben zij nog tips.

Daarnaast is dit iets ook voor de huisarts.

Tenslotte word vanaf eind september voor masseurs een nieuwe cursus in Nederland gegeven; Fibromassage, specifiek voor mensen met Fibromyalgie. Wellicht kan zo'n massage ook nog bijdragen om de pijn te verlichten. Vanaf de laatste week van september zullen dan ook de eerste 14 massagepraktijken in Nederland deze massage gaan introduceren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding