Hoe diep moet een snijwond zijn om zenuwschade te veroorzaken?

Na snijwonden op mijn bovenbeen heb ik nu al dagen lang constante pijn iets onder dit gebied, de pijn komt niet van de wonde zelf maar echt van dieper uit. Ben bang dat dit blijvende zenuwschade is, of liggen zenuwen heel veel dieper?

1.2K
tinus1969
een jaar geleden
Wat zegt de huisarts die de wond heeft gezien?
Ritsuka
een jaar geleden
Bespreek dit met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een specialist indien nodig.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Ik ben geen dokter, maar wil je wel mee geven dat je lichaam aan het werk is om de wond te herstellen. Er wordt extra bloed naar toe gevoerd en er moeten extra afvalstoffen afgevoerd worden. Die extra vloeistoffen moeten door de aderen en het vlees heen. dat geeft een rode huid en extra druk in de transportwegen (de aderen). Die druk kun je als pijn voelen. Volg de andere reakties op en ga met je twijfels naar de huisarts !!! Maar het is heel goed mogelijk dat het allemaal wel meevalt.

Antwoorden (1)

Zenuwen zitten al in de huid zelf, maar als jouw pijn wat dieper zit, dan kan het zijn dat er nog een bloeduitstorting zit die nog niet helemaal opgelost is.
een jaar geleden