Wie weet wat deze bultjes zijn?

Ik heb nu al paar dagen last van deze bultjes ze voelen als een balletje aan onder me huid het jeukt niet dacht eerst dat het gewoon muggenbultjes waren maar dat is het niet krijg ze ook op meerdere plekken op me lichaam

Picture for question
8.6K

Antwoorden (1)

Je hebt ingegroeide haartjes, als gevolg van scheren of epileren waarschijnlijk. De bultjes ontstaan doordat er een haartje onder je huid probeert te groeien. Het haartje komt niet door je huid en je talg ook niet, waardoor een ontsteking ontstaat.

Om te behandelen staat internet vol met allerlei adviezen en middeltjes. Maar als je niets doet gaat het ook vanzelf weer over. Bij volgende keer scheren goed letten op welke kant je op scheert (met de haartjes mee scheren, niet ertegenin) en een goed scherp en schoon mesje gebruiken. Regelmatig je huid scrubben helpt ook en is sowieso goed voor je huid om de dode huidcellen te verwijderen.
een jaar geleden
jc54
een jaar geleden
@Inekez1; Op meerdere plekken op het lichaam. Dan zou het gehele lichaam geschoren worden? Het is een wilde gok om hier iets op te zeggen, het kan net zo goed een allergische reactie zijn, of apenpokken..............
Amadea
een jaar geleden
Juist, dat dacht ik ook bij het zien van de foto: zouden dat apenpokken zijn?