Als ik wandel of tanden poets, verkrampen mijn hand en pols, wat kan het betekenen?

Ik krijg een soort grijp houding naar binnen, en schaam me ervoor. Het is zo erg dat mensen erover beginnen. Het wordt een beetje stijf maar doet verder geen pijn.

een jaar geleden
2.2K
fremar
een jaar geleden
Je huisarts al eens over aangesproken? kan ev. teken zijn van onderliggende aandoening
Amadea
een jaar geleden
Of ben je erg gestrest en knijp je daardoor in feite te hard?
Beau07
een jaar geleden
Nee ik heb geen stress. Lijkt me inderdaad goed om even naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Op zich kunnen tekorten aan voedingsstoffen, zoals bijvoorbeeld magnesium, vitamine D en taurine het ontstaan van krampen bevorderen. Of dat bij jou aan de orde kan zijn, weet ik natuurlijk niet. Met methoden als kinesiologie kan je testen wat jouw lichaam nodig heeft. En als er wat in je rug/nek in de knup zit, kan dat doorwerken naar de rest van je lichaam.

Antwoorden (2)

Bij hand en pols klachten heeft u pijn rond of in het polsgewricht als u uw pols beweegt of belast, en soms ook als u de pols stil houdt. Soms straalt de pijn vanuit de pols uit naar de vingers in de vorm van pijn of tintelingen, of juist richting de elleboog. Dit zegt dan vaak iets over het soort aandoening dat onderliggend is aan de polsproblemen. De pijnklachten aan uw pols kunnen uw dagelijkse bezigheden en uw sport of werk sterk belemmeren.
een jaar geleden
Het zou kunnen dat de doorbloeding van je hand niet optimaal is. Door de inspanning bij het tandenpoetsen en het naar beneden hangen bij het wandelen, zou je daar last van kunnen krijgen.
Zou ook kunnen dat je electrolytenhuishouding niet in balans is. Even bloed laten prikken dus.
een jaar geleden