hoe lang duurt een verbrande tong en wat helpt om het te verdragen?

2 dagen terug heb ik me tong verbrand door hete thee , normaal gesproken ging het gelijk over maar dit keer heeft het wel geduurd er zitten geen blaasjes op of dergelijke het doet alleen heel erg pijn en voelt opgezwollen aan eten gaat ook moeilijk ik krijg er gewoon heel erg hoofdpijn van. enkele tips? er is niks te zien HA kan er ook niet veel tegen doen maar de pijn is echt verschrikkelijk ook als ik er aan zit
ik bedoel 1 dag geleden dus niet 2 dagen.

Pieterke
een jaar geleden
Misschien heb je hier nog iets aan. Ik vond dit op internet:
Drink koud water of zuig op een ijsblokje tot de ergste pijn is verdwenen. Het kan ook helpen om te spoelen met een lauwwarme zoutoplossing. Hoewel zout ons lievelingsingrediënt is, lijkt deze oplossing ons toch iets minder smakelijk, maar het helpt echt bij de zwelling en pijn.
sibel1990
een jaar geleden
zout water heb ik geprobeerd ja! dan ga ik ermee door ik was wat bang vanwege de pijn heb snachts namelijk niet kunnen slapen het is gewoon opgezwollen denk ik zo voelt het dankjewel!

Antwoorden (2)

Geen zure (zoals citrusfruit) en ook geen zoute (zoals chips) voeding en drank nuttigen, want die verergeren de pijn. Wat helpt is een schepje natuuryoghurt een poos op je tong te laten liggen voordat je dat inslikt. Of hetzelfde doen met een schepje honing. Ook helpt het om door je mond te ademen, want frisse lucht verzacht de pijn.

Het kan een paar dagen duren voordat je tong van de schade hersteld is. Eet in die tijd vooral zachte voeding.

Duurt het langer dan een paar dagen en vormen zich blaasjes? Dan is een bezoek aan de huisarts aan te raden. Die kan bijvoorbeeld een verdovende gel voorschrijven.
Amadea
een jaar geleden
Ik doe zout een minuut lang erop laten liggen werkt perfect wel veel gebruiken
een jaar geleden