Wat doet meer schade, een schot van een pistool in je been of aangereden worden door een auto?

Wat heeft een grotere kans op blijvende schade of doet meer pijn? De politie moet doorgaans kiezen voor de minst schadelijke manier om iemand uit te schakelen, welke methode hadden ze dan in theorie moeten gebruiken bij het uitschakelen van de gijzelnemer in de Apple Store op het Leidseplein?

ronron1212
2 jaar geleden
In het zicht van een vluchter die door een gijzelaar op de hielen wordt gezeten heeft de politie snel en zeer goed gereageerd en de dader efficiënt uitgeschakeld. Voor schieten was niet veel ruimte gezien dat iemand aan de dader probeerde te ontkomen die zwaar gewapend was.
SentWierda
2 jaar geleden
@ronron12112. De gijzelaar is degene die vluchtte en die achterna werd gezeten..
Het is een vaak gemaakte fout om de dader gijzelaar te noemen.
De gijzelaar ondergaat het lot. Zoals de martelaar die wordt gemarteld..
Amadea
2 jaar geleden
Aangezien de gijzelnemer explosieven op zijn lijf had was het veruit de beste optie om de man aan te rijden. Want als ze zouden hebben geschoten hadden die explosieven voor veel meer dan één slachtoffer kunnen zorgen!
MarBet
2 jaar geleden
Minst schadelijk is niet alleen gericht op de betreffende persoon, maar ook op potentieel gevaar voor anderen. Dus er spelen gewoon te veel factoren mee om dat zo te kunnen beoordelen. Daarom wordt dit ook verder onderzocht en hoor je binnenkort waarschijnlijk het antwoord wel.

Antwoorden (1)

Het zijn twee compleet verschillende beschadigingen, het is het vergelijken van appels met eieren.
Een schot van een pistool in je been kan een lichte beschadiging opleveren of juist een heel zware, afhankelijk van waar je wordt getroffen.
Een aanrijding kan tot licht letsel leiden of heel ernstig letsel tot gevolg hebben.

Er is zoveel variatie bij beide genoemde mogelijkheden dat je vraag niet stellig te beantwoorden is.