Welk middel kan ik gebruiken tegen een verstopte neus in de avond?

Welk middel kan ik gebruiken tegen een verstopte neus in de avond? Het valt mij op dat ik al een tijd 's avonds een verstopte neus krijg, terwijl de kamer waar ik zit gewoon wordt bijgehouden. Het lijkt of whiffing: een piepend vanuit de neus tijdens ademen. Zou er een redelijk veilig middel zijn dat je hiertegen kan gebruiken?
*of=op

Amadea
2 jaar geleden
Het probleem met die "neusontstoppers" is dat je ze niet langer dan twee weken mag gebruiken, omdat ze daarna niet meer werken of ernstiger gevolgen zoals reukverlies kunnen veroorzaken. Beter laat je uitzoeken wat de oorzaak is van dat verstoppen om daarna die oorzaak weg te nemen.
Rieneke1
2 jaar geleden
Ik gebruik water met een snufje zout erin.

Het beste antwoord

Bij ons thuis gebruiken we regelmatig een neusspoeler. Hierbij mengen we water met zout; het zout zal tijdelijk de neus vrij maken van slijm, zodat je rustig in slaap kunt vallen.
Hierbij een linkje van een neusspoeler:
https://partner.bol.com/click/click?p=2&t=url&s=1204405&f=TXL&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fnl%2Fp%2Fwaterpuls-neusdouche-hooikoorts-verstopte-neus%2F9200000100935976%2F&name=Waterpuls%20neusdouche%20-%20hooikoorts%20-%20verstopte%20neus