Kun je van structureel slaaptekort snel oud worden?

Kun je van structureel slaaptekort snel oud worden? En is hier iets tegen te doen?

2.1K
Ritsuka
2 jaar geleden
Er is wat aan te doen, werken aan je slaaptekort. En de andere gezondheidsklachten die je vermoedelijk ook zal hebben..
tinus1969
2 jaar geleden
Eens, de enige echte oplossing is om voldoende te slapen.

Het beste antwoord

Ja. Uit onderzoek blijkt dat alleen al één nacht van onvoldoende slaap de cellen van een oudere volwassene sneller kan verouderen. Dit lijkt misschien niet zo belangrijk, maar het heeft de potentie om veel andere ziekten te veroorzaken. Multiple sclerose, hartaandoeningen en kanker zijn er slechts enkele.
Onvoldoende slaap betekent dat je minder dan de 7 uur slaap krijgt die de American Academy of Sleep Medicine voor volwassenen aanbeveelt. Mensen in het onderzoek mochten slechts vier uur slapen van 3 uur 's ochtends tot 7 uur 's ochtends. Dit type slaapbeperking is eigenlijk de meest voorkomende vorm van slaaptekort. Lange werkuren kunnen ervoor zorgen dat we niet de slaap krijgen die we nodig hebben.

Hier is iets tegen te doen, als je de oorzaak van het slaaptekort kunt behandelen. Als je hier zelf niet uitkomt, is een bezoek aan de huisarts gewenst.
SimonV