Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je je oksels wassen met azijn?

Laatst rook ik mezelf echt heel erg, dus heb ik mijn oksels meteen goed gewassen met zeep. Nu begreep ik ook dat je je oksels zou kunnen wassen met azijn, maar ik weet niet wat erger is: oksels ruikend naar zweet of oksels ruikend naar azijn... Kan je je oksels eigenlijk wel wassen met azijn?

11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt waarschijnlijk de neiging je oksels veel en grondig te wassen met zeep. Dat is niet nodig, erger nog; je loopt de kans dat dit het probleem zelfs vergroot. Denk nog even aan goed een slechte bacteriën… Alleen die stinkers die de zure lucht maken, wil je kwijt. En laat die nou net niet tegen zuren kunnen…

Het wondermiddel is (biologische) appelazijn: dep een verbandgaasje in azijn en wrijf het door je oksel -of- vermeng water met appelazijn en spray dit met een spuitbus onder je oksel). Ditzelfde geldt voor citroensap. Het kan zijn dat je de azijnlucht niet om te harden vindt; gebruik het dan alleen ’s avonds voor je gaat slapen. Spoel het ’s ochtends af en was het gebied daarna met antibacteriële zeep.
(Lees meer...)
fremar
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, wassen met azijn is één van de huismiddeltjes tegen stinkende oksels. Azijn help namelijk goed tegen de bacteriën die de geur veroorzaken. Alleen is het niet zozeer wassen met azijn, als het aanbrengen van azijn.
Dat kan je op twee simpele manieren doen:
1. Je neemt een verbandgaasje en dept dat in wat (appel)azijn en wrijft daar vervolgens mee over je oksels.
2. Vermeng water en met (appel)azijn en doe dit in een sprayflesje en spuit dit op je oksels.
Een "fout" die veel mensen maken, en jij ook blijkbaar hebt gemaakt, is de oksels extra goed wassen met zeep. Dit kan juist de geur verergeren, omdat dit niets tegen de bacteriën doet als je niet de juiste zeep gebruikt. Je kunt het beste antibacteriële zeep gebruiken, omdat dat de bacteriën aanpakt.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding