Waarom doet mijn oog pijn?

Wanneer ik mijn oog flink naar rechts, links, onder of boven beweeg doet deze pijn. De pijn is niet helemaal goed te omschrijven, maar voelt denk ik het meest als een drukkende pijn. Wanneer ik dan weer gewoon normaal recht vooruit kijk is de pijn gelijk weg. Dus eigenlijk wanneer ik naar mijn ooghoeken kijk (en wat me lijkt, de oogspieren strekt) begint het dus een beetje pijn te doen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ben je vermoeid?
Amadea
2 jaar geleden
Dat kan alleen een arts onderzoeken. Wij zijn niet helderziend!

Antwoorden (1)

Hopelijk is deze oogpijn te wijten aan vermoeidheid. Het kan ook komen door bijvoorbeeld een sinus-infectie of letsel.
Als de klachten aanhouden, zou ik de huisarts raadplegen. Je ogen zijn te belangrijk om problemen niet zeer serieus te nemen.
SimonV