Zijn mijn hormonen uit balans?

Ik ben een vrouw van 20 jaar. Ik ben in de afgelopen 2 jaar heel veel gewicht verloren (niet dat ik het wilde maar had nauwelijks geld voor voedsel). Ik woog altijd rond de 60 kilo meestal wat boven de 60 en ben in die tijd 15 kilo afgevallen. Kreeg dus ondergewicht en gelukkig gaat het nu wat beter en ben steeds meer aan het aankomen en weeg nu 54 kilo. Alleen sinds deze 2 jaar heb ik last van 2 problemen die voor mij niet heel normaal lijken! Ten eerste heb ik compleet geen libido meer! Wat ik heel vreemd vind voor mijn leeftijd en ik zit ook in een relatie dus dat is niet erg leuk. Ik word van niks geil meer hoe graag ik het ook wil en ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Terwijl ik vroeger een normaal libido had ik werd dus gewoon regelmatig geil. Daarnaast is mijn haar gestopt met groeien! Ik had het korter geknipt en nu 1.5 jaar later is het precies dezelfde lengte. Terwijl het vroeger natuurlijk gewoon groeide. Wat ik hierover op internet vind is dat dat kan komen door een hormonale disbalans wat kan komen als je ondergewicht hebt (gehad). Zou ik dit kunnen hebben, en kan een dokter dit op een manier testen en er een oplossing voor geven? Want kan daar helaas weinig over vinden maar dit brengt mij een hoop stress want vind het niet bepaald normaal.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat is je lengte en BMI?

Antwoorden (1)

Als jij ondergewicht hebt, gaat je lichaam bepaalde processen stoppen ter bescherming om te kunnen overleven. Vruchtbaarheid is daar 1 van.

Ja, je hormonen zijn dus uit balans door je vele afvallen, daardoor is je libido weg en je haargroei gestopt. Zorg dat je stress laag blijft, dat je elke dag genoeg en volwaardig eet, en zorg voor voldoende slaap.
Je lichaam herstelt zich als het goed is dan weer.

Laat voor de zekerheid wel bloedprikken bij de huisarts. Ik ben niet medisch geschoold, er kan ook wat anders aan de hand zijn.
Ritsuka