Waarom zweet ik meer sinds ik elke dag sport?

Sinds ik elke dag uurtje sport (areobics via youtube) zweet ik veel meer de hele dag door. Zelfs wanneer ik niet sport. Het lijkt alsof mn deo niet meer goed werkt en k krijg mega vlekken onder mijn oksels en het stinkt erger . Wat kan ik hier aan doen?

1.4K
Amadea
2 jaar geleden
Ruikt het zweet misschien naar ammonia?
SimonV
2 jaar geleden
Misschien is er geen verband met sport en heb je meer last van stress?
Bij spanning en emoties zweet je vooral in de oksels, hetgeen je meer ruikt.
https://www.mmc.nl/dermatologie/aandoeningen-en-behandelingen/overmatig-zweten/
https://www.thuisarts.nl/zweten-overmatig/ik-zweet-veel
Amadea
2 jaar geleden
(Nu zou ik toch een notificatie moeten hebben gekregen dat er nog iemand gereageerd heeft? Nee hoor, niks in de mailbox...).
Castle
2 jaar geleden
Doe je wel een cooling down of stop je direct met sporten? Heb je iets veranderd aan je eetpatroon?
19belle87
2 jaar geleden
Nee het ruikt gewoon naar zweet. Ja ik doe 5 min stretchen en 10 min meditatie of moet k echt een cooling down video zoeken op youtube? Hoe lang zou dat moeten?
19belle87
2 jaar geleden
Nee niks veranderd in eetgewoontes alleen minder calorien inname. Er is niks veranderd dat k extra stress zou moeten hebben

Antwoorden (1)

Het kan inderdaad door het sporten komen dat je meer zweet dan voorheen. Van goedgetrainde mensen is algemeen bekend dat zij ook meer zweten dan mensen die minder goed getraind zijn. Dit komt omdat zij op hogere intensiteit sporten, meer warmte creëren en dus meer zweten.