Abces per ongeluk open gegaan, wat kan ik nu het beste doen?

Na het douchen was de huid zacht onder mijn voet, daarna ben ik eelt gaan verwijderen.
Tijdens het vijlen bleek er blijkbaar een abces te hebben gezeten onder een eksteroog want deze is open gegaan. Ik heb zoveel als ik kon al het pus (sorry!) eruit gehaald. Het is vandaag natuurlijk zondag dus ik kan morgen contact opnemen met de huisarts.
Wat kan ik in de tussentijd het beste doen om de open wond zo goed mogelijk te verzorgen? Ik heb het al grondig ontsmet, daarna een desinfecterende pleister erop gegaan en een schone sok aangetrokken. Er blijft natuurlijk een flink gat zitten wat weer kan gaan ontsteken.
Moet Ik bijvoorbeeld regelmatig even een voetenbadje nemen met bijv soda zodat de wond schoon blijft? Wat kan ik het beste doen en wat juist niet? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.9K
Rieneke1
3 jaar geleden
Voetenbadjes zijn prima, want het beste is dat de wond voorlopig even openblijft.
tinus1969
3 jaar geleden
Je hoeft bij twijfel niet te wachten tot morgen, je kunt best de huisartsenpost bellen bij twijfel. Op zichzelf is een voetband met soda een goede manier om dit schoon te houden en de kans op infectie te verminderen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Rieneke1 Ja precies, dat was inderdaad mijn punt. De wond moet nog even open blijven zodat het vuil eruit kan. Nadeel is natuurlijk dat vuil er nu ook makkelijker in kan. Ik doe zo nog even een voetenbadje met zout, wat 70% ethanol, betadine pleister en goed afdekken. En dan maar afwachten wat de huisarts straks te vertellen heeft hierover.
Ontzettend bedankt voor het reageren!

Antwoorden (1)

Sodabadje 2 x daags. Wond openlaten. Meestal geneest het vanzelf. Als je last blijft houden zou ik naar de huisarts gaan. Verbinden met betadine zalfgaas.