Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zegt mijn been plop?

Ik ben er 2 dagen geleden achter gekomen dat ik een behoorlijk hard plop geluid hoor uit mijn rechterbeen als ik sommige bewegingen maak. Bijvoorbeeld bij het trainen van buikspieren zijn er sommige oefeningen als: dead bug, crunch kicks en leg raises. De reden dat ik graag wil weten wat dit kan zijn is omdat het ook wel pijn doet en het lijkt me niet goed als je been zo hard plop doet. Het voelt en klinkt alsof t ergens uit mijn bovenbeen komt.

Ivana
3 jaar geleden
Als je pijn hebt ga je langs bij de Fysoi, die weet direct waar de moeilijkheid zit en kan de pijn verhelpen. Wacht niet te lang.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk heb je een keer een heupgewricht (banden) overrekt. De kop van je heup plopt dat even bij de beweging in je heup-kom. Beste is om regelmatig te fietsen zonder overmatige inspanning. Als het pijn blijft doen toch even naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding