Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn menstruatie is nog niet begonnen, maar toch zat er bloed in mijn ontlasting. Hoe kan dat?

Mijn menstruatie begint als het goed is pas over een paar dagen, maar ik zag zojuist een beetje bloed in mijn ontlasting. Is het mogelijk dat er een soort pre-fase is waarin ik al bloed kan verliezen? Anders maak ik me een beetje zorgen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Bloed in de plas?
19belle87
3 jaar geleden
Bloed in ontlasting kan te maken hebben met aambeien
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit betekent niets goeds. Mijn advies is om per direct naar de huisarts te gaan.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Een menstruatie vanuit je anus is nooit goed...ik zou de dokter bellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het bloed in je ontlasting zat is het geen menstruatiebloed. Was het bloed helderrood of wat donkerder? Als het helderrood was dan is het "vers bloed", kan komen van aambeien, een wondje, te hard persen als je poept. Of at je bijv. bieten? Donker bloed is "ouder bloed", dan is er iets mis in je darmen, en poep je bloed mee met je ontlasting. Dat is een reden tot zorg. Als het maar één keer gebeurt hoef je niet direct (morgen) naar de dokter, maar houd het even in de gaten.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik kon het niet goed zien, maar volgens mij was het wel iets donkerder. Ik ben wel vandaag ongesteld geworden dus het kan erbij horen. Het is wel moeilijker om nu het menstruatiebloed en het 'ontlasting'-bloed uit elkaar te halen, dus wat zou ik dan het beste kunnen doen?
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Gebruik je tampons? Dan is het bloed wat je ziet bloed in je ontlasting, niet van je menstruatie. Je kunt morgen altijd even je huisarts bellen, dan kan de assistente je melden of je je zorgen moet maken, en of je langs moet / kunt komen, of dat het (waarschijnlijk) niets is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding