Mag de assistente van de huisarts naar mijn klachten vragen? Is dit wettelijk toegestaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Ja waarom zou ze dat niet mogen het is aan jouw om antwoord tegen of niet.

Antwoorden (1)

Gelukkig wel. Je hoeft niets te zeggen, maar het is wel handig: soms geeft ze al nuttige tips om iets aan je klachten te doen.
Daarnaast kan ze bij de afspraak alvast schrijven waar jouw bezoek over gaat. Als ze je klachten urgent vindt, kan ze je adviseren direct langs te komen.

De assistente heeft net als de huisarts beroepsgeheim en mag dus behalve met de huisarts met niemand over je gegevens praten
SimonV