Wat kan de oorzaak zijn van kleine bloedruppels na afvegen urine?

Gisterenavond moest ik plassen. Ik ging naar de toilet en tot mijn schrik zag ik na het plassen bij het vegen een paar druppeltjes licht roze bloed op de toilet papier . Daarna ben ik nog een keer gaan vegen en toen zag ik weer een paar druppeltjes. Een uurtje later ging ik weer naar de toilet toen zag ik niks. Zowel de urine als de toiletpapier was helder. Vandaag had ik het weer een klein letterlijk puntje met bloed op toiletpapier. Mijn urine zit er voor de rest weer helder uit. Ik heb wel wat vaker aandrang om te plassen dan normal. Ik vraag me af wat dit kan zijn. Ik ga wel morgen naar de huisarts maar dacht misschien heeft iemand er toch ervaring mee . Ik lees namelijk heel veel over bloed in urine maar niet over bloed bij vegen op internet.

Heb wel regelmatig last gehad van afscheiding met bloed maar daar ben ik laatst helemaal voor onderzocht echo, uitstrijke enz. En is niks gevonden. Echter dit was zonder afscheiding en gewoon droog paar druppeltjes. Ik voelde wel eventjes een beetje jeuk en brand onder maar ook niet heel erg. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
43.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Goed dat je naar de huisarts gaat

Antwoorden (2)

Kan van alles zijn - een wondje, een schimmelinfectie, een blaasontsteking.... Goed om even met je huisarts te overleggen!
3 jaar geleden
Bloed in de urine is NOOIT goed (tenzij je ongesteld bent).

De oorzaak kan werkelijk van alles zijn, dus het beste is als je naar de huisarts stapt en hier vooral niet te lang mee rondloopt.