Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik gaap voel ik een drukverschil in m'n linker- en rechteroor. Kan dit door m'n verkoudheid komen?

Ik ben verkouden, maar ging een keer mn neus dicht doen en dan druk zetten om zeg maar je oor vrij te maken, maar mn linkeroor is die ‘plop’ niet gekomen en voel ik nog een licht drukverschil met mn linkeroor.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
933

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat heeft te maken met de buis van Eustachius. Door jouw verkoudheid is behalve het slijmvlies in je neus blijkbaar ook het slijmvlies in de buis van Eustachius gezwollen geraakt. Daardoor ontstaat drukverschil tussen jouw middenoorholte en je neus. Door er met dicht neusgat druk op te zetten kun je dat, net als tijdens de landing bij een vliegreis, normaal gesproken weer zoals dat genoemd wordt 'klaren'. Maar wanneer er als bijgevolg van de verkoudheid een ontsteking in die buis is gekomen en die nog verder is vernauwd kan het gebeuren dat het klaren niet helpt.

Als je dat vervelend vindt kun je bij de apotheek xylometazoline neusspray halen om dat te helpen laten genezen.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding