Wat is deze verticale streep op mijn duimnagel?

Ik heb hier al een tijdje een verticale streep op mijn linkerduim nagel. Ik weet niet wat het is, wil ook niet onnodig de huisarts lastig vallen zeker in deze corona toestanden. Is dit normaal? Ik heb het misschien al 2 jaren of langer, ik had altijd gedacht van misschien zat mijn nagel ergens klem ofzo vandaar, maar tis nooit weggegaan. Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
25.4K
erotisi
3 jaar geleden
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/190371-ribbels-in-nagels-horizontale-en-verticale-ribbels.html
Amadea
3 jaar geleden
Een verticale ribbel in een nagel, die loopt van de top van de vinger tot aan de onderkant van de nagel, is meestal geen reden tot bezorgdheid.

Antwoorden (1)

De meest voorkomende verklaring voor het verschijnen van verticale strepen op de vingernagels is het onvermijdelijke verouderingsproces.

Toch kunnen we dit proces uitstellen door een voedingspatroon te volgen dat veel antioxidanten bevat. Want deze achteruitgang wordt zowel inwendig als uitwendig veroorzaakt door vrije radicalen.
Een tekort aan vitamine B
In sommige gevallen kan het optreden van strepen op de vingernagels verband houden met een gebrek aan vitamine B.
Ook een gebrek aan magnesium kan strepen op de vingernagels veroorzaken.
fremar