Kan mijn knokkel gebroken zijn als ik m’n hand nog wel kan bewegen en gebruiken?

Ruim een maand geleden is er tijdens een hockeywedstrijd met een hockeystick tegen mijn knokkel geslagen. Het is sindsdien blauw/rood maar voor mijn gevoel is die sinds een paar dagen ook dikker geworden. Ook doet het meer pijn met bewegen dan eerst. Ik kan m’n hand nog wel bewegen en gebruiken. Kan hij dan alsnog gebroken zijn? En zou daar dan überhaupt wat aan gedaan kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, het gewrichtje of botje eronder/erboven kan gebroken zijn. Gewoon naar de huisarts gaan. Die zal je evt doorsturen voor een Röntgenfoto, om een fractuur aan te tonen of uit te sluiten. Voor een kneuzing is een verkleuring na ruim 1 maand niet gewoon.