Ik heb luchtbellen bij mijn hart en de artsen kunnen niets vinden. Wat is het?

Ik heb sinds een week een raar gevoel bij mijn borstkas, het voelt alsof er lucht bellen door m’n lichaam heen gaan het gevoel zit voor een groot gedeelte aan de linker kant, daarnaast krijg na het eten een extreem opgezet gevoel wat zeer pijnlijk is en wat pas na uren wegtrekt gelukkig heb ik op dit moment geen pijnlijk gevoel meer, maar ik heb nog steeds een apart gevoel bij mijn linker borst het voelt alsof er lucht bellen zitten. Ik dacht dat ik iets met mijn hart had aangezien ik het gevoel aan de linker kant zit dus ik ben ook na het ziekenhuis gegaan met dit probleem en de artsen konden na allerlei testen niets vinden.
Weet iemand wat dit is? Want de artsen konden er niet echt een antwoord op geven.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
11.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
"Want de artsen konden er niet echt een antwoord op geven."
Maar onbekenden die jou niet kunnen onderzoeken online vast wel?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik neem aan, dat de artsen een uitgebreid ECG hebben gemaakt en misschien zelfs en hart-echo. Als zij niets vinden kan je er toch van op aan, dat je niets mankeert? Wij weten het op GV echt niet beter dan een arts of cardioloog.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Als artsen niets kunnen vinden is het waarschijnlijk ook gewoon niets. Je hebt zéker geen luchtbellen in je borst, buiten de lucht in je longen en luchtpijp - want als je luchtbellen in bijv. je bloedsomloop had gehad was je dood geweest voor je je vraag kon stellen....

Antwoorden (1)

Pijn of druk op de borst kan te maken hebben met spieren, slokdarm, maag, hart, longen of stress.
Als de artsen slokdarm, maag, hart en longen uitgesloten hebben, komt het dus neer op spieren en stress.

Er zijn verschillende oorzaken van goedaardige pijn op de borst. De belangrijkste zijn:
- Pijn in de spieren tussen de ribben. Dit wordt veroorzaakt door spanning in deze spieren.
- Pijn in de borstwand. Dit wordt veroorzaakt door rekkingen of scheurtjes in de spieren of het bindweefsel.
- Pijn die wordt veroorzaakt door een verkeerde ademhaling, bijvoorbeeld door te snel te ademen, of door de borstspieren teveel te gebruiken. Dit gebeurt vaak in periodes van spanning.
- Samentrekkingen of irritaties van de slokdarm.
- Pijn door beknelde zenuwen in de nek of rug.

Raadpleeg uw huisarts: hij/zij kan aan de hand van de klachten een inschatting maken.