Hoe weet ik of ik iets gebroken of gekneusd heb?

Ik heb ongeveer 2 weken geleden iets laten vallen op mn voet en toen was mn teen paars/blauw en het geen pijn, ik kon nogsteeds lopen etc. Maar het is nog steeds een beetje rood. Ik heb verder geen lichamelijke klachten zoals duizelig of misselijk. Maar ik weet niet of ik naar de huisarts moet of niet. Weet iemand daar iets over?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je kunt zelf niet goed weten of iets gebroken of gekneusd is; vaak kan alleen een röntgenfoto dat uitwijzen. Duizelig of misselijk zul je niet zo snel worden van een gebroken of gekneusde teen. Rood zijn is niet zo erg. Heb je nog (veel) pijn? Kun je er moeilijk mee lopen? Neem dan contact op met je huisarts. Als het alleen een beetje rood is, en wat gevoelig - bijv. als je je voet aanraakt: dat gaat meestal vanzelf weer over, is geen probleem.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oké, dankuwel. Ik kan er nog wel mee lopen en het is alleen een beetje gevoelig als ik het aanraak maar ik ben bang om naar de huisarts te gaan dus fijn dat het zo weer over kan gaan. :)