Mijn wrat is behandeld met vloeibare stikstof en ligt er nu af. Hoe kan ik pijn van de rode brandwond verzachten?

De wrat is er na een week af gekomen. Er is nu een rode brandwond over die pijnlijk is. Wat kun je er op doen om de pijn wat te verzachten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je kunt paracetamol (maximaal 4 keer per dag één tablet) slikken om de pijn beter te verdragen. Bedenk dat het maar een paar dagen duurt, dat maakt het beter vol te houden. Je kunt een pleister over de wond plakken om te voorkómen dat wondvocht herbesmetting kan veroorzaken.

Het is belangrijk om dat die plek droog blijft. Je kunt er mede daarom het beste niéts op smeren. Er is van geen enkele crème of zalf aangetoond dat die de kans op infectie verkleint of de genezing verbetert!
Amadea