Waarom krijg ik buikpijn als ik op mijn buik heb gelegen?

Altijd als ik op mijn buik ga liggen krijg ik na ongeveer 5 -10 min hele erge buikpijn, ook kan ik soms geen riemen dragen omdat ik dan al last krijg, dit komt niet omdat ik de riem te strak heb zitten. Ik ben hiervoor al eens naar de huisarts gegaan maar ik kreeg niet echt het gevoel alsof ze luisterden en er echt naar gingen zoeken, ze zeiden alleen dat ik dan maar niet op mijn buik moest gaan liggen maar snachts draai ik soms op mijn buik en heb ik de volgende dag zo veel pijn dat ik soms niet kan opstaan. Ik ben 16 jaar en ik heb dit ongeveer vanaf mijn 13e gekregen. Ik ben al een hele lange tijd opzoek naar wat dit kan zijn maar ik kan maar niks vinden en ik zie ook geen mensen die hier ook last van hebben. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit erg is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Toch nog maar eens terug naar je huisarts en eventueel een verwijzing naar een specialist vragen.

Het beste antwoord

Net onder je middenrif liggen verschillende belangrijke organen. Als je op je buik ligt komt daar een druk op te staan. Als dat echter gaat irriteren of pijn gaat doen is het belangrijk naar de huisarts te gaan.
Als de huisarts niet goed reageert zou ik met je ouders overleggen en met hen én de huisarts vragen om een doorverwijzing naar een internist. Pijn heb je nooit voor niets.
Toegevoegd op 29 oktober 2020 20:03: tekst