Wat kan de oorzaak zijn van drie weken bloedverlies als je niet zwanger bent volgens een test?

Mijn vriendin heeft ondertussel bijna 3 weken last van bloedverlies en heeft ook al een zwangerschapstest gedaan en die bleek negatief te zijn. Na de 2de week was ze naar de huisarts gegaan en die heeft aangeraden om een zwaardere pil te nemen. Nu na de derde week blijft het bloeden en voelt ze zicht suff.

Enige suggesties of ideeën?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Ze moet terug naar de huisarts.

Antwoorden (2)

Mogelijke oorzaken zijn: poliepen of vleesbomen (myomen) in de baarmoeder, endometriose (aanwezigheid van baarmoederslijmvlies buiten de holte van de baarmoeder), adenomyose (slijmvlies in de wand van de baarmoeder), een afwijking in de bloedstolling of medicijnen die de bloedstolling beïnvloeden, of een infectie (met name chlamydia). Ze zal naar een gynaecoloog moeten gaan om uit te laten zoeken wat er aan de hand is.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel!
Idd terug naar de huisarts en door laten sturen naar de gynaecoloog. Oprotten met 'zwaardere pil' de huisarts heeft daar geen verstand van.

Ik heb jaren lang rond gelopen met een menstruatie van 21 dagen en 5 dagen niet. Uiteindelijk aan de prikpil gegaan, toen werd ik tenminste helemaal niet meer ongesteld.

Maar de bijwerkingen van die prikpil...
Geen zin in seks, acne, ontstekingen, en toen we graag een kindje wilde...bleek ik vervroegd in de overgang te zijn.

Na het stoppen met de prikpil heeft het ruim anderhalf jaar geduurd voordat de menstruatie weer op gang kwam en toen heb ik 5 maanden ongeveer aan 1 stuk gevloeid. Een pillenkuur van de gynaecoloog heeft dat gereset naar gewoon 5 dagen. Helaas werkte dit maar een paar maanden, maar daarna opnieuw die kuur en werkte het wel. Nu ben ik zwanger, dus ben benieuwd hoe het daarna gaat zijn.

Dus alsjeblieft, laat haar een verwijzing vragen naar de gynaecoloog. Zo'n lange menstruatie is niet normaal! Oplossen met de pil is geen oplossing.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel!