Kan je wratten doorprikken?

Ik ben een paar daagjes geleden naar de huisarts gegaan om mijn wratten te laten aan tippen. (Op de hand) Na de twee de dagen heb ik een flinke knoepert gekregen met bloed en het irriteert mijn verschrikkelijk kan ik deze in prikken of niet.

Amadea
3 jaar geleden
Bedoel je met knoepert een blaar?
Koekwaus2000
3 jaar geleden
Yup ik bedoel daar inderdaad een blaar mee
marjolein55
3 jaar geleden
Als het een blaar is kun je deze het beste op laten drogen en niet door prikken.

Antwoorden (1)

Omdat je in de reacties aangeeft dat je met wratten eigenlijk blaren bedoelt, geldt het volgende advies: "Maak in verband met infectiegevaar een gesloten blaar alleen open als deze echt hinderlijk is. Bij grote wandel- of sportevenementen prikt het Rode Kruis bijvoorbeeld blaren door omdat men nog verder gaat lopen of sporten. Ga je zelf de blaar doorprikken, maak dan eerst de blaar en omliggende huid goed schoon met water. Prik vervolgens met en steriele naald aan de zijkant van de blaar, niet in het midden! Druk het vocht uit de blaar en dek af met een pleister. Maar wanneer mogelijk, houd de blaar dan liever dicht."